tiistai 12. maaliskuuta 2019

Säätiön syvyys vaahtolohko-autotallin alla

Vaahtolohkon autotallien perustusarvo

Itse asiassa paras tyyppi pohja seinien vaahtoa on laatta tyyppi perusta. Betonipehmuste, jonka kylvösyvyys on 20 cm ja kaksikerroksinen vahvike, jossa on kuumavalssattu baari, "ajaa ulos" seinämiä, joiden korkeus on 250-300 cm, ja muodostavat täysimittaisen yhden tai kahden kaltevuuden, jossa on eristys.

Vaahtolohkon autotallien valmistuksen kustannukset:

  • 40 cm: n syvyydellä ja 4,5 x 6 m: n suuruisella maarakennuskustannuksilla, joissa poljetaan tyyny ja poistetaan roskat, on 15-18 tuhatta ruplaa;
  • Kustannukset betonointi laatan asennuksen ja vanne on armature on 800 ruplaa / m 3 plus 30 tuhatta ruplaa betonin ja 20 tuhatta ruplaa varusteet, yhteensä 65-70 tuhatta ruplaa.

Tiivistyslevyn matala syvyys ei voi ottaa huomioon maaperän taivutusta. Näin ollen kustannukset, jotka aiheutuvat pelkästään 40 cm: n syvyisen laatan perustamisesta, ovat vähintään 60-65 tuhatta ruplaa, mikä on monta kertaa enemmän kuin itse autotallien hinta vaahtolohkosta.

Laskelmien suorittaminen vastaavanlaisella menetelmällä matalien pohjaversioiden rakentamiseksi, jossa on 50 cm: n nauhanpinnan syvyys, antaa 17-18 tuhatta ruplaa, nauhan säätiön - 35 tuhatta ruplaa, matala kasa-8, jossa on 150 tuotantoa, arviolta 25 28 tuhatta ruplaa.

Matalan paalun perustan edut

On selvää, että edellä mainittu vertailu perustan valmistuksen kustannukset autotallien alle vaahtolohkojen seinillä havainnollistaa yksinkertaisesti sitä, kuinka paljon kiinteän betonilaatan jäykkyys ja lujuus on liiallinen ennen teippivalintoja. Säätiön versio on järkevää, jos on mahdollista ostaa tavanomaisia ​​betonilaattoja jäännöshintaan. Tässä tapauksessa vaahtolohkon seinämän perustuskustannukset maksavat nauhan vaihtoehdon tasolla.

Jos otamme hinta-jäykkyyden suhdeluvun, paras vaihtoehto olisi silti matala-nauha-perusta, jossa on paalut. Ensinnäkin yksinkertaisimpien TISE-paalujen käyttö, jotka on valettu 2 m syvyyteen, lisäävät suhteellisen ohuen nauhan jäykkyyttä yli kolme kertaa. Tällöin 50 cm: n syvyydestä saatavan paalutus- ja paalutusrakenteen ominaisuuksia voidaan verrata täysimittaiseen nauhapohjaan maaperän jäätymisen syvyyteen. Samalla nauhajärjestelmän kustannukset, vaikka ne eivät ota huomioon koko betonin syvyyden lämpöeristystä, ovat paljon enemmän kuin perustusjärjestelmä, jossa käytetään paaluja.

Vertailun vuoksi: STs3-30: n 12 vetoisen teräsbetonipaalun asennus autotallihankkeen alle maksaa 60 tuhatta ruplaa. Samaan aikaan tällaisen pohjan jäykkyyttä ja kestävyyttä voidaan verrata levytyyppiin, jos maaperän jäätymisen syvyys ei ylitä 120 cm.

Säätiön syvyys ja maaperän uhan uhka

Tietyn perustusjärjestelmän kustannusten ja jäykkyyden lisäksi on otettava huomioon maaperän luonne, johon vaahtolohko-autotalli seisoo. Esimerkiksi suhteellisen vauras matala-nauha-perusta on erittäin herkkä asennukselle heikoille turve- ja suoalueille. Jos pohjaveden taso on 50 cm: n ja sitä korkeammalla, ei ole suositeltavaa käyttää MZLF: ää tai yksinkertaisesti nauhavaihtoehtoa vaahtolohkon seinien alla. Tällaisissa olosuhteissa vaahtobetoniseinien rungon jäykkyys ei yksinkertaisesti riitä, ja autotallin rakentaminen saa lopulta seinämiin laskun ja halkeamat.

Osittain perustusongelma voidaan ratkaista asentamalla tehokas viemäröintijärjestelmä ja lisäämällä jäykkä pohja, jossa on vähintään 40-50 cm: n paksuinen sora- ja kivenkiveä, jos vaahtolohkosta löytyy pintavettä, on parasta luopua nauhan säätöjärjestelmistä. teräsbetonipaalut, joissa on vahvistettu grilli.

Kumma kyllä, suurin ongelma, johon useimmat kotirakentajat ohjataan valittaessa säätöjärjestelmän syvyyttä, on maanpinnan taivutuksen taso. Tunnetun asiantuntijan Sazhin V.S: n mukaan taivutusvaikutus tapahtuu vain tietyntyyppisellä maaperällä. Tämä on hieno savi ja hiekka, joka kykenee absorboimaan suuria määriä vettä. Tällöin tavallinen savi ja savi eivät ehkä näytä laajentumisen vaikutusta, jos vettä ei ole. Lean-savi, jossa on runsaasti soraa hiekkaa ja jonka pohjaveden määrä on alhainen, on lähes neutraali laajentumisen kannalta.

johtopäätös

Vaahtobetonin autotalli on erittäin tärkeää, että jopa pienimmät säätön muodonmuutokset nostamisesta tai vetämisestä ovat tärkeitä, koska rakenteen lujuus riippuu suoraan nauhan taipumisesta. Tällöin suuri syvyys säätökankaan asettamisessa, lisäksi järjestelyn kustannusten vakavan kasvun lisäksi, ei tuota konkreettisia etuja. Vain MZLF: n lämpeneminen ja tehokas syväpoisto säästävät tilanteen. EPPS: n kerros ja pohjan ulkoreunan täyttäminen jopa 50-60 cm: n syvyyteen varmistaa vaahtolohkon seinien hyvän vakauden. Todellinen kuva maaperän koostumuksesta voidaan saada vain täyttämällä maaperän näytteenotto.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Mielenkiintoinen