torstai 1. helmikuuta 2018

Betonilattia autotalliin

Kerroksia asetettaessa hiekan ja murskatun kiven osuus on havaittu, noin 1 osa hiekkaa on asetettu 2 osaan murskattua kiviä. Jos tyynylle ei ole riittävästi tilaa, poistetaan lisää maaperää. Rakennus- ja hiekkakerrosten asettaminen on välttämätöntä, jotta betonipohja ei romahtaisi eikä kohene.

Nollatasolla voit säätää hiekan ja raunioiden paksuutta. Tämä merkki riittää pienelle alueelle. Tilavampiin tiloihin keskelle asetetaan alustavia panoksia ja niihin sovelletaan lattiatason merkintää. Voit tehdä tämän käyttämällä samaa tasoa tai tuoda kiinnikkeen seinään ja merkitse viiva siihen ja tarkista se öljytasolla.

Tarkastuskuopan suunnittelu tulisi suunnitella tyynyn asettamisvaiheessa. Tätä varten vedä halutun kokoinen kuoppa ulos ja kaada betoniseos pohjaan. Niin kauan kuin lattiatyyny on sijoitettu itse autotalliin, kuopan betonilattia kovettuu jo. Tämän jälkeen asenna katselukanavan seinät.

Materiaalin valinta tyynyille

Usein kiviaineksen sijasta käytetään soraa betonialustalle. Tätä materiaalia on vaikea tiivistää normaaliksi pyöristettyjen reunojen vuoksi. Tyynyn huono ote voi aiheuttaa betonin halkeilua.

Paras valinta tyynylle - pieni ja keskimääräinen sora. Hienon ja väliaineen välinen suhde on noin 1 - 3. Voidaan käyttää mitä tahansa, tärkein asia on kuiva ja savea. Hiekka seulotaan ennen työskentelyä.

Tyynyn asettaminen

Jos teet betonilattian autotalliin omin käsin, älä unohda noudattaa tiukkoja toimia. Tätä varten on parempi tehdä työohjelma. Kun tyynyä asetetaan, on tärkeää noudattaa kaikkia vivahteita, tulevan tasoituksen kestävyys riippuu niistä. Se suoritetaan seuraavasti:

  • Tasoita kuoppaan pohja, kaikki kaivokset ja laaksot nukahtavat. Tällöin maaperä tiivistetään tamping- tai vibroplatformin avulla, mikä tasoittaa jäljellä olevat epäsäännöllisyydet.
  • Yläpuolelle kaadetaan keskipitkän ja pienen fraktion murskattu kivi, jonka paksuus on 30 mm. Jokainen uusi kerros tasoitetaan rakeella, sitten se kulkee värähtelevän levyn läpi.
  • Tyynyn hiekan viimeinen kerros nukahtaa vähitellen 20 mm: n kerroksina. Materiaali, kun sitä vedetään kostutetulla vedellä, ja sitten se työntää.
  • Katselukanavan seinät. Niiden korkeus on 50-100 mm lattiatason yläpuolella, ottaen huomioon betonipinnoitteet ja muut pinnoitteet. Tämä suojaa kuoppaa kosteudelta ja roskilta.

Tyynyn kohdentamiseksi on parasta käyttää vibroplatformia. Laitteet maksavat paljon, mutta monet yritykset tarjoavat samanlaisia ​​laitteita vuokralle. Yksikkö ei vain pakkaa raunioita ja hiekkaa, vaan myös painaa kiviä maaperään, jolloin tyyny on kestävämpi.

Vaimennus

Jos autotalli on uusi, seinät ja lattia kaatuvat ajan myötä ja istuvat alas. Jotta rakenneosat eivät tuhoutuisi, niitä ei kiinnitetä yhteen. Tämän takia autotallien betonilattialla on kelluva rakenne.

Pellin välissä käytetään erityistä teippiä, sillä siinä on huokoinen rakenne ja se ei kutistu ajan myötä. Materiaali on valmistettu polymeeristä, joka muistuttaa vaahtoa. Pellin sijasta käytetään usein vaahtoa, jolloin 1 cm levyt leikataan 100-150 mm leveiksi nauhoiksi. Kerroksen tulisi nousta viimeistelymateriaalin tasoitteen yläpuolelle. Betonin jälkeen teippi leikataan lattian tasolle.

vedeneristys

Autotallin korkea kosteus on haitallista autolle ja työkaluille, joita usein säilytetään sisätiloissa. Laitteen suojaamiseksi kosteudelta tehdään vedeneristys. Jos korjaat autotallin betonilattian, kalvo voidaan sijoittaa edelliseen tasoitukseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Mielenkiintoinen