torstai 1. helmikuuta 2018

Moottoripyörän autotalli

Sandwich-paneelien tärkeä etu on rakentamisen yksinkertaisuus, mutta ilman lisäkustannuksia sandwich-paneelien autotalli saadaan melko houkuttelevalla ulkonäöllä. Tällainen autotalli, jossa on omat kädet, on rakennettu muutamassa päivässä ilman lisäkustannuksia.

Rakennamme autotalli sandwich-paneelien moottoripyörän alle

Paneelit ovat kahden galvanoidun profiloidun levyn kerros, jonka väliin on sijoitettu paksua mineraalivillaa. Tällaisella ”sandwichillä” on korkeat lämpöeristysominaisuudet, ja mikä tärkeintä, se ei syövytä tai palaa, joten se on turvallisin moottoripyörän varastointiin. Sandwich-paneelien etupaneelien autotallien suunnittelu on lain mukaan säännöllinen ”väliaikainen” - väliaikainen ei-pääomarakennus, joten voit laittaa sen lähes mihin tahansa, tarvitset vain sivuston omistajan luvan.

Helpoin tapa ostaa valmiita paketteja autotallien rakentamiseen. Mukana on teräsrunko, katto katolle ja sandwich-paneeleille. Tällaisen kokoonpanon kustannukset voivat vaihdella keskimäärin 100-150 tuhatta ruplaa. Mutta jos haluat, voit rakentaa autotalli moottoripyörän ja varaosien varastointiin omin käsin.

Varustamme säätiön ja rakennamme autotallin rungon

Ensinnäkin sinun on laadittava perusta säätiölle. Tätä varten sivussa leikattiin pehmeän maaperän yläkerros 20 cm: n syvyyteen ja kaadetaan pinta hiekkakerroksella. Autotallin merkityn ääriviivan avulla kaivamme neljä kulma-kaivoa 70-80 cm: n syvyyteen kehyksen pystysuorien tukien asentamiseksi.

Kulmapylväinä käytämme 60 mm: n paksuisia teräspalkkeja. Tukipylväiden korkeuden tulee olla vähintään 240–260 cm korkeudesta ja halusta saada korkeat katot autotallissa asennuksen jälkeen kaivoon. Heti on tarpeen määrittää tulevan autotallien puoli, jossa portit asennetaan ja moottoripyörän kilpailu valmistuu.

Jokainen teline ennen betonin kaatamista kaivoon on kohdistettava varovasti pystysuunnassa pylväs- ja rakennustasolla. Yhden päivän kuluttua pylväät on liitettävä rungon pohjaan, keskelle ja yläreunaan vaakasuorilla poikittaispalkkeilla. Tasossa, jossa tulevaisuudessa oletetaan portin läsnäoloa, sinun täytyy hitsata kehys yläportin asentamiseksi.

Kun hiekkalattian runko on saatu päätökseen, sinun täytyy laittaa kalvo ja EPS-kerros, koko ”sandwich” suljetaan betoniseoksella, jonka paksu on 5-7 cm.

Autotallin katot ja seinät moottoripyörälle

Seinäpinnoitetta käytetään seinäpinnoitukseen. Lohkojen asentaminen on melko yksinkertaista. Ensimmäinen rivi paneeleista on asetettu betonille asetetulle vedeneristyskerrokselle. Mahdollisten halkeamien ja vuotojen on puhallettava ilmapalloa polyuretaanivaahdolla.

Toinen rivi sijoitetaan ensimmäisen päälle. Ennen levyjen liittämistä, lukkoa käsitellään silikonitiivisteellä, paneelit liitetään ja kiinnitetään runko-osastoon erityisillä pitkillä ruuveilla, pisteellä.

Katon koottamiseksi ja kattopäällysteen asentamiseksi on välttämätöntä ommella katto ura-alustalla tai urilla. Voileipien leikkaaminen on vielä kesken, litteä tai yksinkertaisella kattorungolla. Katon ylitykset on ommeltava muovinauhalla ja ripustettava viemäri.

Seinien ulkopuolelta sinun on asennettava vesikouru ja järjestelmä veden poistamiseksi autotallista. Seinän alaosassa asennetaan metalliainen esiliina, joka suojaa autotallin pohjaa sadevedeltä.

Portit ja sisustus

Moottoripyörän varastointi- ja huoltotilojen suunnittelu on epätäydellinen, jos seinien sisäpinta jää ilman viimeistelyä. Päällystemateriaalina perinteinen puinen vuori sopii parhaiten. Ennen kartongin seinien peittämistä on käsiteltävä palonestoaineella ja kahdella tai kolmella kerroksella öljyä tai alkydilakkaa. Tämä tekniikka tekee vuori erittäin kauniin ja epäherkäksi autotallien sisälle.

Huone määritetään telineellä ja moottoripyörän pysäköintialueella. Moottoripyörän alla olevan autotallin betonilattialle asetetaan usein galvanoidun metallin kerros. Kaikki öljypisarat tai tippuvat prosessinesteet jäävät moottoripyöräyhdistelmistä metalliin ja betonilattia ei syövytä.

Nostoventtiilit on suositeltavaa varustaa wicketillä, sisävalaisimella ja ilmanvaihdon säleiköllä. Tällöin portin ovi suojaa vedolta ja samalla tarjoaa täyden raitista ilmaa, jonka avulla voit palvella pyörää missä tahansa säällä. Haluttaessa voidaan käyttää kevyempiä ja yhtä voimakkaita rullakaihtimia nostoportin sijasta.

johtopäätös

Sandwich-paneelien teknologian avulla voit rakentaa erilaisia ​​muotoja ja kokoja olevia autotalleja ja parkkipaikkoja, kuten kuvassa. Tärkeintä - moottoripyörän varastointi- ja huoltotila osoittautui lämpimäksi ja teräsrungon ansiosta ei yhtä kestävä kuin vaahtobetonit. Säästöjä voidaan käyttää tilojen viimeistelyyn sekä työkalujen ja varaosien ostamiseen moottoripyörälle.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Mielenkiintoinen