perjantai 30. maaliskuuta 2018

Kuinka hitsit autotallin oven omin käsin? (videolla)

Tällä hetkellä autotallien suojaamiseksi luvattomien henkilöiden tunkeutumiselta on useita erilaisia ​​portteja.

On huomattava, että suosituimmat ja luotettavimmat ovat tarkasti hitsattuja kääntöportteja, jotka voidaan tehdä myös omin käsin.

videot:

Melko harvoin autotalleissa on sisäänvedettävän tyyppisiä portteja, joiden toimintamalli merkitsee ylimääräisen tilan läsnäoloa liikkuvan lehden alle.

Huolimatta suunnittelunsa yksinkertaisuudesta on silti melko vaikeaa tehdä niitä omilla käsillään, koska se edellyttää sellaisten lisäelementtien asentamista, jotka varmistavat niiden kehityksen.

Tämäntyyppinen portti soveltuu paremmin suurille angareille ja esikaupunkialueille, ja autotallien käyttö suojana on epäkäytännöllistä.

Äskettäin melko usein autotalleissa löytyy portteja, joissa on erityinen nosto- ja kääntömekanismi.

Tietenkin ne ovat käteviä käyttää, ja muuten ne eivät ota liikaa tilaa, mutta et voi tehdä niitä itse ilman erityisiä laitteita ja tietoa.

Myös autotallien porttina jotkut kuljettajat käyttävät yläpuolisia poikkileikkaus- ja valssaustuotteita.

Yksinkertaisuudesta ja helppokäyttöisyydestä huolimatta tällaiset portit eivät aina erotu suuresta käytännöllisyydestä ja luotettavuudesta.

Jos yrität kerätä niitä omin käsin, et voi taata, että he toimivat oikein ja pystyvät tarjoamaan luotettavan suojan autolle.

videot:

Jos päätät tehdä portin autotalliin omin käsin, on parasta valita saranatyyppinen hitsattu metallirakenne.

Tällöin on mahdollista suunnitella itsenäisesti paitsi suunnitteluominaisuutensa myös ottaa huomioon autotallin tilojen mittapiirrospiirteet.

Lisäksi on mahdollista suunnitella sekä työn kulku että tarvittavan materiaalin taloudelliset kustannukset.

Alustava työn vaihe

Ennen kuin aloitat itse autotallien hitsattujen ovien kokoamisen, sinun on suunniteltava huolellisesti kaikki ja tehtävä yksityiskohtainen piirustus jokaisesta rakennuselementistä.

Ensin täytyy tehdä mittaukset aukosta, jonka pohjalta tehdään pieni luonnos.

Myös tässä vaiheessa on välttämätöntä laskea kaikki tarvittavat materiaalit oikein ja valmistella kaikki työkalut, joita voidaan tarvita kokoonpanoprosessin aikana.

Kuinka hitsit autotallin oven omin käsin?  (videolla)

Tässä vaiheessa tärkeä kohta on venttiilien korkeuden ja leveyden oikea laskeminen.

Tässä tapauksessa on pidettävä mielessä, että lopputuotesuunnittelun pienin sallittu leveys on oltava oikealla tai vasemmalla puolella vähintään 30 senttimetrin etäisyydellä koneesta.

On kuitenkin pidettävä mielessä, että molempien venttiilien optimaalinen koko on viisi metriä.

On myös muistettava, että etäisyys ovikehyksestä itse suoraan seinän kohtisuoraan on oltava vähintään kahdeksankymmentä senttimetriä.

Portin korkeus tavallisen henkilöauton alla on parhaiten vähintään kahden metrin arvoinen. Minibaarin alle pitäisi olla vähintään kaksi ja puoli metriä.

Yksi autotallin oven pääelementeistä on kehys, jota suositellaan hitsattavaksi teräsnurkasta.

videot:

Kulman lisäksi venttiilirungon alle voit käyttää myös suorakulmaista profiilia, joka sitten ommellaan metallilevyillä.

On suositeltavaa valita saranat oville, jotka on vahvistettu ulkoisella aukolla.

Kun olet tehnyt alustavia laskelmia ja valmistanut tarvittavat materiaalit työkalulla, voit aloittaa hitsattujen porttien kokoamisen omin käsin.

Runkokokoonpano

Autotallin oven alla oleva kehys on hitsattu metallikulmasta. Voit korjata sen aukkoon tarvitsemasi varusteet. Yleensä se koostuu ulko- ja sisäosista.

Aluksi - leikkaamme hiomakoneen avulla teräsnurkan tarvittaviin osiin. Olisi oltava neljä segmenttiä, joiden koko on yhtä suuri kuin aukon leveys ja neljä korkeutta vastaavaa osaa.

Lisäksi kaikki segmentit on sijoitettu tasaiselle pinnalle, samalla kun ohjataan kunkin kulman ja nauhojen tasaisuutta.

videot:

Tämän jälkeen voit siirtyä kehyksen välittömään hitsaukseen yrittäen tehdä sauman mahdollisimman tarkaksi.

Hitsauksen aikana tuotteen tasaisuutta ja kunkin kulman suoruutta on seurattava jatkuvasti. Tarvittaessa jokainen sauma on lisäksi kiillotettu jauhin.

Siksi sinun pitäisi saada tasainen muotoinen kiinteä kehys.

Siinä tapauksessa, että minkä tahansa kulman käytön aikana vähän johtoa, vika voidaan korjata lisäksi hitsatun metallivivun avulla.

Runkokokoonpanon testamenttivaiheessa kaikki on tarkistettava huolellisesti uudelleen paikasta.

Lisätietoa siitä, miten kokata kehys metalliporttien alla autotalliin omin käsin, katso video osiosta.

videot:

Valaisimien valmistus ja porttien asentaminen

Kun portin pääkehys on asennettu, voit aloittaa rungon valmistuksen puomin alle.

Itse rungon rungon tulee olla hieman pienempi kuin pääkehys ja se on helppo päästä aukkoon.

Sen hitsaus suoritetaan edellä kuvatun analogian mukaisesti, ja jokaisen kulman tasaisuutta valvotaan tarkasti samalla tavalla.

Kun venttiilien runko on asennettu, ne on ommeltava metallilevyllä. Venttiilien kankaiden tulisi ulottua hieman pääkehyksen ylä- ja alaosaan.

Lisäksi hitsausta käytetään saranoiden hitsaukseen, minkä jälkeen valmiit portit asennetaan niiden pääpaikkaan, kuten alla olevassa videossa on esitetty.

videot:

Asenna hitsattu portti autotallien aukolle niin, että se on mahdollisimman tasainen sekä vaaka- että pystysuunnassa.

Portti on kiinnitetty seiniin vahvikekappaleilla, jotka on aiemmin ajettu niiden pintaan.

Kun portti on kunnolla kiinni oviaukossa ja testattu suorituskyvyn varmistamiseksi, voit aloittaa lukkojen ja lukkojen asettamisen.

Tämä tehdään valitun lukon tyypin mukaisesti ja on parempi, jos jokin suljin sulkeutuu autotallien sisäpuolelta.

Niinpä oikein asennetut portit takaavat auton turvallisuuden autotallissa.

videot:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Mielenkiintoinen