lauantai 31. maaliskuuta 2018

Kuinka nostaa portti autotalliin omin käsin

Kuinka nostaa porttia autotalliin

Yksinkertaisin ja helpoin menettelytapa, jos sinulla on taito, voit yrittää nostaa jopa hyvin raskaan luukun yksin. Esimerkiksi, jos saranoiden kitka- pinnan kuluminen on saavuttanut rajansa, ja autotallin ovi alkoi tarttua sokeaalueen yläreunaan, on tarpeen lisätä korjauslevyt. Tällöin on huomattava, että karkaistusta kiillotetusta teräksestä valmistettujen kahden ohuen teräslevyn asennus on oikea. Aluslevyjen kokonaispaksuuden tulisi olla sellainen, että se lisää garaa- rioven kyljen korkeutta kynnyspalkin yläpuolella. Jokaisella aluslaatalla on saranan kääntöakselin leveys ja se on voideltu vain toiselle puolelle.

Tässä tapauksessa ei ole tarpeen nostaa ja irrottaa autotallin ovea, riittää vain nostaa ne useiden millimetrien korkeuteen, jotta sylintereissä oleva terä voidaan asentaa pari teräslevyä. Portin ovien nostamiseksi on välttämätöntä kääntää ne yli 90 °: n kulmassa, sitten oven alemman leikkauksen alle, mahdollisimman lähellä pyörimisakselia, asentaa puu- tai teräskiila. Muutama kiila kierre auttaa nostamaan porttia 2-3 mm. Sitten voit asentaa vierityspistokkeen, nostaa puomin mihin tahansa korkeuteen ja poistaa sen tarvittaessa. Jos silmukat ovat täysin epäkunnossa, sinun on nostettava ja sulatettava.


Samalla tavalla korjaukset suoritetaan, jos saranoiden tai autotallien kotelon muodonmuutoksen takia on tapahtunut puuttuminen. Tällöin puoli on asennettu puomin reunan alle niin pitkälle kuin mahdollista pyörimisakselista, ja ne alkavat hitaasti nostaa, asettamalla silmukan tai kehyksen muodonmuutospaikan kelkalla. Jos puoleinen runko on kiinnitetty, se on kiinnitettävä ruuveilla tai solmulla, mutta ei irrotettava. Useimmiten 5-6 siirtymässä on mahdollista kohdistaa portti, jos ei, sinun täytyy nostaa se maksimikorkeuteen, asentaa liitin vaakasuoraan asentoon korostamalla vastakkaista kehysjalustaa ja "purista kehyksen geometria", kunnes palkit ja saranat ovat täysin linjassa.

Autotallin oven kehyksen nostaminen

Vaikein ja aikaa vievä toimenpide autotallioven korjaamiseksi on kehyksen nostaminen. Raskas teräsrakenne on betonoitu tiili sivuseiniin, joten ennen rakenteen nostamista on tarpeen vapauttaa tilaa nostamiseen ja poistaa ovilehdet.

Jos runko ja rungot on suunniteltu nostettavaksi maanpinnan yläpuolelle autotallien säätämisen takia, ennen portin nostamista sinun täytyy kaataa muurauksen yläosa tiilellä tai kahdella riippuen nousun korkeudesta. Puncher tai rakennushaara ja taltta koputtavat sementtiä kehyksen ja kynnyspalkin sivupilarien alapuolelta.

Tavallinen ristikahva kiinnittää rungon alaosan ja nostaa sen pienelle korkeudelle, ensin keskelle, ja ensimmäisen kiilan asennuksen jälkeen yritä samalla nostaa vasemmasta ja oikeasta reunasta. Jos onnistut korottamaan kehystä, tukkeudu sivukalkit. Ne on yleensä sijoitettu kynnyspalkin vastakkaiselle puolelle. Kun rako on nostettu 5–6 cm: iin, vierintäliitin on asennettava enintään 5 tonnia ja sitten nostettava rakenne hydraulimekanismilla.

Samoin nosta rungon yläpalkkia. Useimmiten on tarpeen nostaa se, jos on tarpeen nostaa autotallin oven korkeutta purkamatta sitä. Sen jälkeen, kun tiilen ylemmät rivit on irrotettu, hiomakone leikkaa pystysuoran pylvään palan kehyksen ylemmän vaakasuoran osan kanssa kahdelta puolelta. Leikkaus suoritetaan saranapisteiden yläpuolella.

Rungon katkaisun osan paino on enintään 70 kg, joten sitä on helppo nostaa kynnyksellä olevalla tavallisella pistorasialla. Yläpalkin ja pistokkeen väliin aseta loki tai palkki ja nosta varovasti haluttuun korkeuteen. Tämän jälkeen samankaltaisen materiaalin leikatut palaset hitsataan kehykseen muodostettuun rakoon.

johtopäätös

Nosta raskas runko turvallisuusmääräysten mukaisesti. Usein, kun yrität nostaa kehystä, raskaat rakenteet kaatuvat ja kaatuvat työntekijöille, asiantuntijat suosittelevat välikappaleiden asentamista ja kaapelin venyttämistä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Mielenkiintoinen