lauantai 31. maaliskuuta 2018

Yliveto autotalli

Monille auton omistajille ei ole vain unelma, vaan yksi halutuimmista lisävarusteista. Kokeneet auto-mekaanikot tietävät, että auton alareunaan tai moottoritilaan pääsy on lähes mahdotonta ilman ylikulkua. Ja nämä paikat tarvitsevat jatkuvaa korjausta.

Tietysti on mahdollisuus vuokrata lentoliikenne tietyn ajan tai antaa auton korjaamolle korjausta varten. Tällaiset vaihtoehdot ovat kuitenkin melko kalliita ja melko epäkäytännöllisiä, koska ajoittain ajoneuvoa ei voida kuljettaa vakavan rikkoutumisen vuoksi. Siksi suosittelemme, että harkitsisit vakavasti oman ylikulkusi tekemistä, joka on melko helppo tehdä. Lisäksi on parempi viettää aikaa vaunun materiaaleihin kuin kuluttaa rahaa koko elämääsi autokoneiden kalliisiin huoltotoimiin tai kaivuriin.

Mitä tehdä, jos ei ole mahdollisuutta tehdä katselukanavaa

Alustan, auton pohjan tai moottoritilan korjaamiseen käytetään usein tarkastusaukkoja, jotka ovat käteviä pienissä autotalleissa, joissa ei ole mahdollista tehdä vaunua ajoneuvon nostamiseen.

On kuitenkin aikoja, jolloin autotalliin ei ole mahdollista tehdä reikää. Esimerkiksi melko yleinen ongelma katselukan valmistuksessa on pohjaveden taso, joka voi olla hyvin lähellä pintaa. Tämän ilmiön takia voi olla tarpeen lisätä vesitiivistystä, mikä estää veden pääsyn kuoppaan. Muuten auton korjaus voi helposti muuttua ei-miellyttävän likaisen ja kylmän kylvyn käyttöönotoksi.

Jos autotallissa on tällainen ongelma tai et halua tuhlata aikaa ja energiaa kaivamalla ja viimeistelemällä kuoppaa, vaununvalinta on täydellinen sinulle. Nykyään tämä muotoilu on melko laaja valikoima, muun muassa kaksi päätyyppiä telineistä:

  1. Kokoontaitettava. Tämä vaihtoehto on varsin käytännöllinen ja kätevä, ja tärkeintä on, että et kuluta paljon rahaa tällaisen laitteen tekoon. Taitto tai sitä kutsutaan myös mini-ylävirtaan on kevyt kannettava laite, jolla ei ole suuria mittoja ja jota on helppo käyttää. Tämä laite on helppo asentaa, kun otetaan huomioon tasainen pinta ja se on helppo poistaa myös tarvittavien korjausten suorittamisen jälkeen. Tämän suunnittelun ainoa haittapuoli on, että autoa ei voi nostaa yli 50–60 cm.
  2. Pysäköitynä. Täysimuotoisen rakentamisen tekeminen on paljon vaikeampaa. Tämän rakenteen rakentamiseen tarvitaan paljon enemmän materiaaleja kuin edellinen versio. Tällä vaihtoehdolla on kuitenkin suuri etu, koska voit upottaa koko auton siihen. Tämän ansiosta pystyt suorittamaan auton pohjan täydellisen huollon, ei vain sen etupään.

Sekä ensimmäisellä että toisella versiolla on monia rakennustyyppejä. Rakennustyyppiin vaikuttavat autotallin koko, auton paino ja tyyppi, taloudelliset mahdollisuudet ja paljon muuta. Siksi kerromme sinulle joitakin suosituimmista vaihtoehdoista, joilla autotalli voidaan asentaa.

Korjaa autotalli omin käsin

Monet meistä ovat nähneet paikallaan ylikulkutien, yleensä ne ovat tien puolella, jotta kuljettaja, jonka ajoneuvo tarvitsee kiireellisiä korjauksia, voi korjata ongelman. Jotta tällainen rakenne ei olisi vaikeaa, päävaatimuksena on oltava riittävästi tilaa. Materiaalina voidaan käyttää puupalkkeja, metalliputkia, tiiliä ja kulmia. Jos haluat tehdä kestävämmän rakenteen, tee se metalliksi. Jos teet työn oikein, voit nostaa koneen yhden metrin korkeuteen.

Tarvitset seuraavia materiaaleja autotallien asentamiseksi:

  • putket enintään kaksi metriä. Jotta tukit voidaan suorittaa ylikulkusuojan alla, sinun on betonitettava yksi metri 4 tai 6 (kaikki riippuu auton painosta ja pituudesta) putkien kappaleista, jotka toimivat auton tukena;
  • 75 mm: n kulmissa. Nämä kulmat kiinnitetään putkien yläosaan niiden välisen tilan täyttöä varten, hitsataan vahvikelaudat kohtisuoraan niiden pohjaan nähden. Sama periaate on käytössä autoon pääsyssä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Mielenkiintoinen