Kokoonpanetun rungon ulkosivu on maalattu maalilla, paremmalla pentaftaalilla (PF), jolla on hyvät vedenkestävät ominaisuudet ja se on riittävän liima. Vaneri asetetaan runkoon ja kiinnitetään ruuveilla, kunnes maali on kuiva. Täten vanerilevy liimataan välittömästi runkoon.
Ikkunan aihio käännetään ylöspäin, maalataan sisäpuolelta ja välittömästi ruudun palkkien väliin sijoitetaan eristys. Maali liimaa välittömästi. Sitten maalaa runko itse ja kiinnitä myös vaneri- tai kovalevy. On parempi valita kovalevy, jos aiot peittää portin muulla materiaalilla, esimerkiksi metallilla. Ikkunan ulkopinnalla voit kiinnittää vuori tai muuta koristeainetta.
Voidaan valmistaa huonekalujen suojuksesta. Tätä varten levyjen sivupinnat tahrataan valkoisella liimalla ja kiinnitetään tiiviisti toisiinsa puristimilla ja haarukoilla. Levyissä voi myös tehdä piikkejä ja uria. Tällaisella yhteydellä voit saada puusta ilman halkeamia tehdyn autotallin oven, joten autotalliin ei tule luonnoksia.
Kun läpät ovat valmiina, ne asennetaan saranoihin. Tätä varten tarvitset kaksi ihmistä, koska portti on melko raskas. Kehyksen on oltava hyvin kohdakkain niin, että portit eivät heilua auki, ja voit avata ja sulkea ne ilman suurta vaivaa.
Jos tukipylväät ovat metallisia, saranat hitsataan niihin, jos ne ovat puisia, sitten ne pultataan. Pultit on sitten upotettava puuhun ja täytettävä ylhäältä, jotta niitä ei voi avata. Joten suojaat autotallin jossain määrin murtovarkailta. Valmiit portit käsitellään suojaavalla pohjalla, ja yläosa on päällystetty tahnalla tai maalilla. Koristele autotallin puiset portit omin käsin.
Jos ovikehys on valmistettu metallista, käytä profiiliputkea tai metalliprofiilia. Ne on yhdistetty hitsaamalla, joten runkoelementit on myös asetettu tasaiselle pinnalle.
Valmistetun rungon hitsatut saumat jauhavat hiomakoneen tiukasti hänelle. Seuraavaksi kehys sijoitetaan portin rungon sisään, asettamalla ne tasaiselle alustalle. Ne on järjestettävä siten, että ovien ja ovien ja rungon väliin jää 1 cm: n rako, jonka jälkeen saranat hitsataan ovien ja rungon runkoon. Jotta hitsausprosessi ei siirry, käytä vuorauksia.
Puun verhoilu kiinnitetään metallirunkoon, porataan reikiä viimeisissä paikoissa oikeaan paikkaan. Levyt on pultattu runkoon. Tämän jälkeen puun runko käsitellään samalla tavalla kuin puurunko.
Lukot ja pultit
Portin tärkeät osat ovat lukot ja pultit. Tämä voi olla pystysuora ummetus, jolle sinun täytyy tehdä reikiä lattiaan, pulttiin, pulttiin tai esteeseen. Tällainen ummetus voidaan tehdä myös itsenäisesti. Riippuen siitä, miten aiot päästä autotalliin, pultti tehdään ulkopuolelta tai sisäpuolelta. "Spinner" - tai "barrier" -tyyppisessä pultissa voit myös ripustaa riippulukon.
Yksinkertainen liikkuva pää on valmistettu metallilevystä ja kiinnikkeistä, jotka on kiinnitetty porttiin pulttien avulla. Lukot voidaan tehdä myös omin käsin metalliputkesta ja T-muotoisesta sauvasta.
Myös portti voidaan asentaa. Luotettavuutta varten on asennettava sekä kiinnitys että riippulukot, mutta jotta se olisi autotalliin, on oltava toinen ovi tai kansi.
Portin nostaminen ja kääntäminen
Voit nostaa ja kääntää autotallin ovet omin käsin. Tämä on monimutkaisempaa, koska se vaatii mekanismin oikean asennuksen, mutta tällaiset portit ovat automatisoituja.
- Kallistusrakenteessa laatikko on valmistettu metallikanavasta, koska tällaiset portit ovat melko raskaita. Laatikko on asennettu aukkoon.
- Mittausten jälkeen runko on hitsattu ja suojattu levyillä tai vanerilla.
- Seuraavaksi kannattaa tukea mekanismia. Hyllyihin porataan reikiä, pituussuuntaiset pylväät on kiinnitetty johonkin niistä ja jousimekanismin kiinnikkeet toisessa.
- Sarana on valmistettu kulmasta.
- Tee juoksijat, joihin kangas siirtyy. Ne on kiinnitetty ankkureihin seiniin.
- Kun mekanismi on asennettu, kaikki metalliosat on maalattu siten, että ne eivät syövy ulkoisten vaikutusten vuoksi.
Myös ovet voidaan eristää.
johtopäätös
Puuportaat autotalliin maanpinnalla voidaan tehdä käsin. Tätä varten on tärkeää tehdä mittauksia oikein ja seurata tekniikkaa rakennetta koottaessa
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.