Autotallien kylmä ja kostea vaikutus vaikuttaa sekä auton kuntoon että itse autotalliin.
Säännösten mukaan lämmitetyn autotallien lämpötilan ei pitäisi koskaan laskea alle +5 - tällaisissa olosuhteissa auto on aina valmis työskentelemään, autotalli ei ole kostea eikä kylmä, muotti ei näy, se on mukava siinä. Autotalli ei kuitenkaan ole vain auton "talo", vaan myös säilytyspaikka, työpaja.
Mukavan ympäristön luomiseksi on tarpeen lämmittää autotalli. Erillisesti meidän on korostettava portin eristys, koska se on portin kautta, useimmiten metallista, suurin osa lämmöstä kulkee, ja on vaikeampaa suorittaa kuin katon tai seinien eristys. Miten eristää autotallin ovi sisäpuolelta omin käsin?
Mitä materiaaleja voidaan käyttää
Eristää autotallin ovet omin käsin, useimmiten käyttää
- mineraalivilla,
- puristettu polystyreenivaahto
- vaahtomuovi
- polyuretaanivaahto.
Lämmin nestemäinen polyuretaanivaahto - moderni ja tehokas, mutta kallis tapa. Ruiskutettaessa polyuretaanivaahto vaatii erikoislaitteita. Tämän menetelmän etuna on yhtenäisen päällysteen muodostuminen ilman saumoja ja pitkä käyttöikä (jopa 70 vuotta).
Autotallin ovi on mahdollista lämmittää mineraalivillalla. Tätä materiaalia varten on välttämätöntä asettaa vedeneristys ja höyrysulku, koska puuvillavilla imee vettä, mikä heikentää sen eristysominaisuuksia. On suositeltavaa käyttää basaltinvillaa tunnetuilta yrityksiltä.
Hinnan ja laadun suhteen EPS- ja vaahtomuovit ovat parhaiten riippumattomia autojen ovien eristämiseen. Näillä eristysmateriaaleilla on seuraavat edut:
- joiden tiheys on pieni, mikä tarkoittaa pientä massaa,
- niillä on pieni lämmönjohtavuuden kerroin, eli ne eivät kuumene hyvin,
- eivät hajoa veden ja ilman vaikutuksesta,
- käyttöolosuhteiden noudattaminen ei aiheuta haitallisia aineita,
- heikosti absorboi vettä: vaahtomuovissa veden absorptioaste on 1%, EPPS: ssä - 0,4%.
Video näyttää, miten autotallin ovi eristetään vaahtomuovilla.
Tarvitaan myös materiaaleja viimeistelyyn. Se voi olla
- OSB-3 tai OSB-4,
- muovinen vuori,
- puinen vuori,
- ammatillinen arkki.
Viimeistely ei ainoastaan paranna lämpimien autotallien ulkoasua, vaan myös suojaa eristystä ulkoisilta vaikutuksilta, esimerkiksi mekaanisilta vaurioilta ja aggressiivisilta kemikaaleilta (bensiini, liuottimet).
Käytännöllisin on päällystys OSB: n kanssa. Heillä on useita etuja:
- kevyt,
- käsittele niitä
- on alhainen hinta
- esteettinen ilme
- niillä on alhainen höyrynläpäisevyys.
Yleensä käytettyjä laattoja, joiden paksuus on 1 cm, leveys ja pituus 125 * 250 cm, porttiin päin tarvitaan 1-2 arkkia.
Puiset seinäpaneelit ovat kauniita, se ei kerää lauhdetta, mutta sitä on käsiteltävä antiseptisillä ja palonestoaineilla. Muovivuori näyttää hyvältä, mutta pehmeältä ja helposti vaurioituvalta. Ammatillinen arkki on kestävä, mutta siihen tiivistyy kondensaattia.
Erilaiset ovikuvat ja niiden eristys
poikkileikkaus-
Tällaiset portit ovat "harmonikka", joka taittuu ja nousee kattoon. Teollisilla menetelmillä valmistetuilla malleilla on jo oma eristys polyuretaanivaahdosta, ja kaikki osien väliset liitokset eristetään lisäksi. Tämä on yleensä tarpeeksi, mutta voit lisäksi liimata vaahtolevyjä jokaiseen osaan.
Nostaminen ja kääntäminen
Nämä autotallin ovet, kun avaat nousevan ja kääntyvät oikeaan kulmaan. Voit ostaa ne valmiiksi tai tehdä itsesi. Näissä autotalliovissa on jo eristys. Eristys on paneeli, jossa on polyuretaanivaahtoa, jonka paksuus on 4,5 cm ja joka riittää myös pohjoisilla alueilla.
Rolling
Valmistettu lamelleista, kuten kaihtimista, ja kelattu rullalle nostettaessa. Lamellien väliin voidaan tehdä pieni eristekerros ja niihin ei voida tehdä paksu kerros, joka johtuu suunnittelun ominaisuuksista, joten Venäjällä ei ole suositeltavaa käyttää tällaisia portteja lämmitettyihin autotalleihin.
swing
Yksinkertaisin ja suosituin teräslevystä tai profiloidusta levystä valmistettu muotoilu on varsin kestävä. Lämpöhäviön minimoimiseksi portin ovi on asennettava porttia asennettaessa. Autotallin ovien lämpeneminen omilla käsillään on helpoin tapa suunnitella.
Liukuportteihin
Ne ovat yksiosainen metallirakenne, joka liikkuu kiskoja pitkin. Tällaisia portteja löytyy harvoin autotalleista, mutta jos sinulla on tällainen järjestelmä, ne lämmitetään samoin kuin keinu.
Mitä tarvitset portin eristämiseksi
Autotallin oven eristämiseksi omin käsin tarvitset työkaluja:
- pora puulla ja metallilla,
- ruuvimeisseli tai ruuvimeisseli
- hiekkapaperia,
- puristimet,
- saha tai palapeli,
- kokoonpanoveitsi
- vasara,
- gon,
- metalliharja tai harja porasta,
- mittanauha
- rulla, 6
- rautaohjain 1 m pitkä
Tarvittavista materiaaleista
- eristys,
- viimeistelymateriaali,
- puupalkit laatikoille,
- polyuretaanivaahto saumojen tiivistämiseen,
- metallipintojen korroosionestokäsittely,
- antiseptinen puu,
- vaahtomuoville ja mineraalivillalle - vedeneristysmateriaali, kuten bitumimastinen, eriston, höyrysulun kalvo.
koulutus
Jotta autotallien ovi voitaisiin kunnolla eristää, ne on valmisteltava. Kaikki puupinnat tulisi käsitellä antiseptisellä ja sienilääkkeellä harjalla. Saatat tarvita yhden tai kaksi kerrosta, joista jokaisen tulisi kuivua.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.