sunnuntai 5. toukokuuta 2019

Autotalli rinteessä + valokuva

Perinteisesti sivuosien ja takaseinän pystyttäminen, joka pitää maata ripustettuna rinteestä, käyttää 30–40 cm: n paksuisia tukilohkoja. alkaa täyttää lohkojen välisten lukuisten saumojen ja liitosten läpi.

Tilanne voidaan tallentaa vain järjestämällä tehokas ylimääräinen viemäröintijärjestelmä tai erottamalla takaseinä väärään laipioon, joka liukuu rinteen leikkauksen 40-50 cm takaseinästä. Tällöin vesi menee autotallirakennuksen takaosan sokean alueen myrskyjen viemäriin.

Esimerkki kellarista autotalliin kukkulan rinteessä

Esimerkkinä alustan järjestelystä 15 - 18 o: n kaltevuuden kulmassa voidaan antaa laatikossa esitetty, nerokkaan ratkaisun laatikko ja kukkulan kaltevuuteen upotettu perusta.

Autotallin perustana on hiekan tyynyn monoliittinen laatta, joka on valettu tavanomaisella tavalla kaksinkertaisella vahvistuksella ja pohja- ja muotovesihävitys. Sivuseinien selkä ja osa muodostetaan yksittäisen betonivalun muodossa, jossa on teräsvahvisteinen runko. Tämä osa rakennuksesta upotetaan kokonaan rinteeseen, joten se tehtiin valumenetelmän mukaisesti ilman yhtä saumaa. Julkisivu ja sivuseinien jäljellä olevat osat on asetettu betonilohkoista.

Seinien ulkopinnalla on vahvistettu kolmikerroksinen vedeneristys ja eristekerros, jonka jälkeen seinien ja maan välinen tila on täytetty puristetulla savella. Tuloksena on suhteellisen kestävä ja vedenpitävä autotalli.

Projektoi autotalli rinteessä

Jos tarkastelet tarkasti useimpia arkkitehtonisia ratkaisuja rinteessä olevan autotallin suunnittelussa, voit tulla odottamattomaan lopputulokseen. Autotalli on mahdollista rakentaa lähes mihin tahansa rinteeseen, on tärkeää vain kiinnittää rakennus asianmukaisesti asuinrakennukseen.

Klassiset vaihtoehdot sitovat autotalli rinteessä olevaan rakennukseen

Yleisimpiä vaihtoehtoja ovat autotallihuoneen järjestäminen rakennuksen kellarikerroksessa, joka sijaitsee rinteen suunnassa. Tällaisen ratkaisun käytännöllisyys ja mukavuus ei ole epäilystäkään, mutta autotalli rakennetaan kellariin vain, jos siellä on massiivinen rakennus ja suhteellisen tasainen mäki.

Jos pinnan kallistuskulma paikan päällä muuttuu, niin tälle kaltevuudelle on välttämätöntä soveltaa rakennetta, jossa on huomattava kellarikerroksen ja autotallien tunkeutuminen maahan, ja jopa ensimmäisen kerroksen osittaisen rikkoutumisen avulla.

Katettujen rinteiden autotalli voidaan "repiä" pääkodin rakennuksesta ja siirtää pois julkisivulta, jolloin vapautetaan paikka tasaisen alustan järjestämiseen avoimelle terassille tai puutarhaan suoraan talon edessä.

Haluttaessa autotalli voidaan yleensä piilottaa keinotekoisen tunnelin muodossa, joka johtaa asuinrakennukseen.

Jos rinne on riittävän suuri kaltevuuskulma, helpoin tapa on hylätä kellarikerroksesta hyväksi, tässä tapauksessa paras vaihtoehto autotallien järjestämiseksi rinteessä on sijoittaa se ensimmäiseen kerrokseen.

Mikäli autotalli on kokonaan "vedettävä pois" maasta kaltevuuteen, paras ratkaisu olisi rakentaa betonipohjan pohjapohja. Saven ja hedelmällisen kerroksen millä tahansa paksuudella paalut pääsevät helposti kallioperään, mikä varmistaa rakenteen vakaan asennon missä tahansa sää- ja tuulikuormassa rakennuksessa.

Autokorjaamon käytännöllisin muotoilu rinteessä

Erittäin jyrkissä rinteissä asuinrakennusten rakentaminen tapahtuu enimmäkseen lyhyille paaluille asennetuilla terassialustoilla. Uusien materiaalien ja ratkaisujen käyttö mahdollistaa epätavallisen lähestymistavan autotallihuoneen järjestämiseen rinteellä.

Perinteisen tavan piilottaa auton kellariin tai laajennukseen sen sijaan, että nykyaikaiset suunnittelijat suosittelevat autotallien asentamista rakennuksen toiseen kerrokseen, pysähtymällä huoneen puolelle. Tällaisissa olosuhteissa on välttämätöntä vaihtaa autotalli saapumisreitti serpentiinillä kaarevan tien osan muodossa, mutta tällä ratkaisulla on sen edut:

  • , гараж будет находиться над склоном, соответственно, вместо тяжелой конструкции из бетонных фундаментных блоков можно установить легкий каркасный вариант. Ensinnäkin autotalli sijaitsee vastaavasti kaltevuuden yläpuolella, betonirakenteista valmistetun raskaan rakenteen sijaan, voit asentaa kevyen runkovaihtoehdon.
  • , условия хранения автомобиля в таком помещении значительно лучше, чем при цокольном расположении парковки, Toiseksi auton säilytysolosuhteet tällaisessa huoneessa ovat paljon paremmat kuin kellaripysäköinnissä,
  • , гараж на склоне в виде пристройки обойдется значительно дешевле цокольных вариантов. Kolmanneksi, rinteessä olevana autotalli laajennuksen muodossa maksaa paljon halvempaa kuin kellari-vaihtoehdot.

Tällöin autotalli on tehty laajennuksena, joka sijaitsee toisessa kerroksessa ja jopa rakennuksen katolla. Tällaisissa olosuhteissa rakennuslaatikkoa rakennettaessa on helpompi vahvistaa ylemmän kerroksen paaluja ja kantavia elementtejä ja antaa ullakolle autotallihuone. Auringon runsauden vuoksi laajennus on hyvin kuiva ja lämmin, jopa talvella, viemärin ja laatan vahvuuden sijasta sinun täytyy huolehtia kestävästä, kevyestä katosta.

johtopäätös

Jyrkän rinteen esiintyminen autotallien alueella ei tarkoita, että autotalli olisi mahdotonta rakentaa tällaisissa olosuhteissa. Usein päinvastoin, kellarikerroksen etujen taitava käyttö auttaa kaksikerroksisen rakennuspaikan sijasta yhden kerroksen autotallipaikkaa, kun taas lain mukaan tällaista rakennusta pidetään yhden kerroksen suurena rakennuksen kellarina.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Mielenkiintoinen