sunnuntai 21. heinäkuuta 2019

Liukuvat portit

Liukuovet ovat käteviä ja käytännöllisiä malleja, joita käytetään maalaistaloissa, maakohtaisissa kohteissa, teollisuuslaitoksissa. Ne voidaan koota käsin, koska rakennusmarkkinoilla on paljon erilaisia ​​komponentteja. Portin rakenteen asianmukainen suorittaminen edellyttää piirustusta sekä visuaalisia materiaaleja: valokuvia ja videoita. Ennen kuin teet liukuovet omin käsin, ei haittaa kysyä kokeneilta ammattilaisilta.

Toimintaperiaate

Viime aikoina kuluttajat ostivat vastahakoisesti automaattisia liukuportteja. Tämä johtui tällaisten rakenteiden asentamiseen tarvittavien osien suurista kustannuksista. Nykyään markkinoilla on kuitenkin laaja valikoima saatavilla olevia komponentteja. Tämä mahdollistaa lähes kaikkien asentamisen sivustosi liukuporttien sisäänkäynnille. Siksi esikaupunkialueiden omistajat ovat yhä kiinnostuneempia tällaisen järjestelmän asentamisesta omin käsin.

Liukuovia on kahdenlaisia:

  • ; rautatie ;
  • . konsoli.

Rautaportit ovat tällaisten rakenteiden ikääntyminen. Ne löytyvät usein teollisuusalueista. Suosituimmat konsoliportit, joissa on konsoli, joka on kankaalle jatkoa. Se sijaitsee suoraan aidan taakse.

Käytä konsolin tyyppistä porttia yksinkertaisella periaatteella. Runkoon on liitetty opas, jonka vuoksi verkko liikkuu. Se liikkuu liukukärryjen avulla. Jälkimmäiset asetetaan säätiölle.

Jokainen vaunu on varustettu laakereilla, joiden valmistuksessa käytetään polymeeriteloja. Ne on valmistettu laadukkaista materiaaleista, mutta ne eivät ole deformoituneet edes vuosien huollon jälkeen. Sisäänvedettävät vaunut sijaitsevat portin ohjainten sisällä, mikä auttaa suojelemaan niitä saostumisen vaikutuksista.

Jos noudatat käyttöolosuhteita, tarkista järjestelmä säännöllisesti huollettavaksi ja käytä porttia tavallisessa voimakkuustilassa, se kestää vähintään 20 vuotta. Tällaisia ​​portteja on myös monia muita etuja:

  • varren ohjaus voidaan suorittaa sekä manuaalisesti että automaation avulla;
  • minkä tahansa korkeuden ajoneuvot voivat tulla alueelle;
  • tällaiset järjestelmät eivät tarvitse jatkuvaa ylläpitoa;
  • asennus on mahdollisimman yksinkertaista.

Haittapuolia ovat riittävän suuren alueen käyttäminen aita pitkin portin avaamiseksi.

Tarvittavat osat

Jotta voisit ymmärtää liukuvan portin tekemisen omin käsin, on tarpeen valmistaa kaikki mitä tarvitset. Asennusta varten tällaisten rakenteiden on ostettava erityisiä komponentteja. Ne voidaan jakaa seuraaviin ryhmien ryhmiin:

  • rullakuljetukset;
  • rajoittimet - ne on suunniteltu rajoittamaan kangasta, kun voimakas tuuli tulee näkyviin;
  • tukipalkki - tämän osan paksuus vaikuttaa suoraan ovilevyn painoon;
  • levy, joka pitää puun kääntymisen.

Portit voidaan suunnitella automaatiolla. Jos haluat asentaa ohjausjärjestelmän, sinun on ostettava joukko erikoisosia:

  • Vaihdelaatikko. Se valitaan paksuutena. Mitä raskaampi portti on, sitä paksumpi rake pitäisi olla.
  • Vähennysventtiilillä.
  • Kaukosäätimen portti.
  • Valoelementit - niiden ansiosta infrapunasäde lähetetään lähettimestä vastaanottimeen. Tämän vuoksi portti pysähtyy, jos ovessa on esine.
  • Signaalilamppu, joka käynnistyy ennen liukuportin avaamista. Tämä mahdollistaa sen, että heidän läheisyydessä oleva henkilö tietää etukäteen varren liikkeen alusta.
  • Pohja asennusta varten.

Automaatiota, joka suoritetaan Italian ja Saksan komponenttivalmistajien perusteella, on ominaista lisääntynyt luotettavuus. Sitä voidaan käyttää eri ilmastoalueilla. Kun asennat liukuovet automaatiolla, kannattaa huolehtia mahdollisuudesta avata luukku sähkökatkoksen aikana.

Gate-valmistus

Jos harkitsemme portin valmistusprosessia yksityiskohtaisemmin, on syytä kiinnittää huomiota profiilisivun tuotteisiin. Työn suorittamiseen tarvitaan seuraavat työkalut:

  • elektrodit 2,5 - 3,5 mm;
  • leikkaus kone;
  • vasara;
  • tasolla;
  • metallin hitsauslaitteet;
  • betonimylly;
  • lapio;
  • ruuvimeisseli;
  • Rulettia.

Jos työkaluja tarvitaan vain liukurakenteen asentamiseen, ne voidaan vuokrata.

Myös portin rakentamisessa on ostettava seuraavat materiaalit:

  • ammattilehdet;
  • pohjamaali;
  • tiiviste;
  • putki rungon suorittamiseen;
  • Kiillotusaineet;
  • halkaisijaltaan 15 mm;
  • maali;
  • johdot automaatioon.

Kun kaikki työkalut ja materiaalit ovat valmiita, voit jatkaa työskentelyä. Prosessi voidaan jakaa useisiin vaiheisiin.

Sijainnin valitseminen ja piirustuksen luominen

Tärkeintä työn alussa on laatia tarkka rakenne tulevasta rakentamisesta. Sen tulisi heijastaa kaikkia tuotteen ominaisuuksia (pituus, leveys, palautumispaikka). Rakenteiden koon vaikuttavat ulokkeiden porttien valintaan.

Avaimen leveyttä määritettäessä on syytä harkita, että auton todellinen leveys on lisätä taustapeilien pituus ja lisätä myös 1 metri. On myös syytä harkita kadun leveyttä. Jos kaista on kapea, portti on parempi tehdä laajemmaksi. Autolla on siis mahdollisuus siirtää paikallinen alue.

Aukon koko riippuu paikasta, jossa se sijaitsee. Se määrittää myös, missä kankaalle tulee rulla. Ensinnäkin aukko tasoitetaan ja poistetaan roskista. Lisäksi on syytä valmistella työpaikkaa. On hitsaustyötä, maalattua kangasta.

Säätiö ja pilarit

Liukuporttien asennus alkaa pylväiden asennuksesta. Ne ovat yleensä betonia tai tiiliä. Tuki on asennettu vähintään 1,2 m syvyyteen.

Portin asennuksen järjestys:

  • kaivaa kaivoa;
  • raakojen ja hiekan täyttö;
  • lähetystaso;
  • reiän täyttäminen betonilla.

Jotta betoni pysyisi täysin kiinteänä, sinun on odotettava viikkoa. Älä tuhlaa aikaa hukkaan. Vaikka ratkaisu jäätyy, on välttämätöntä aloittaa portin perusta. Se suoritetaan tällä tavalla:

  • Ota U-muotoinen kaivos pois. Paikoissa, joissa pylväät asennetaan, sen syvyyden tulisi olla noin 180 cm, ja lintua kaivetaan alle 60 cm.
  • Hiekka kaadetaan pohjaan. Se on tiivistettävä huolellisesti.
  • Liitokset leikataan. Saadut segmentit on hitsattava kanavaan.
  • Kanava on asetettu kaivantoon. Sen jälkeen on tarpeen tasoittaa.
  • Kaadetaan sementtilaastia.

Kanavan yläosan on oltava tällaisen työn jälkeen maanpinnan tasolla. Tällöin koneen kuljetuspaikan tulee olla tasainen. Kun säätiö on jäädytetty, voit aloittaa porttilehtien valmistuksen.

Kehyksen suorittaminen

Ennen portin runkorakenteen rakentamista on tarpeen leikata putket huolellisesti haluttuihin pituuksiin. Leikkauksen aikana on ohjattava työkalun kulman tarkkuutta. Ennen hitsauksen aloittamista on tarpeen puhdistaa kaikki metalliosat ihon avulla. Elementtejä käsitellään myös korroosionestoaineilla ja rasvataan.

Hitsaustyöt suoritetaan seuraavassa järjestyksessä:

  • Rakennetaan portin hitsausjalusta - sen käyttö helpottaa työtä.
  • Putket asetetaan jalustalle ja kaikki liitokset hitsataan vuorotellen.
  • Asennettu laatikkoportti.
  • Liitokset puhdistetaan, rasvataan ja maalataan.

Näiden toimenpiteiden jälkeen voit asentaa ovikehyksen.

Kehyksen asennus

Portinlehden asennus tapahtuu myös vaiheittain. Kun asennus on asennettu palkkiin, rakenne asetetaan alustalle. Sitten palkki asennetaan aukkoon.

Konsolin alapuolella on kortti, joten se ei putoa. Tämän jälkeen takakelkka on hitsattu. Etukuorma, jossa portti on täysin auki, on päätyrullalla. Sitten kärryt paisuvat.

Noudata seuraavia ohjeita:

  • Ovenlehden runko on asennettu kantopalkkiin. On tärkeää ottaa huomioon niiden akseleiden sattuma.
  • Runko on hitsattu palkkiin. Telojen sijainti ei kosketa - muuten ne voivat vahingossa vahingoittua.
  • Asentaa yläkiinnikkeen.
  • Paneelin ja kantopalkin välinen rako käsitellään korroosionestoaineella ja sitten tiivistysaineella.
  • Portin kehys paljastuu ammatillisella lehdellä.
  • Aseta alempi ansa.

Näiden toimenpiteiden jälkeen porttiin asennetaan automaatio. Kun valitset liukuporttien mekanismin, sen ominaisuuksien tulisi liittyä rakenteen mittoihin ja painoon. Sitten läppä liukuu helposti ja hiljaa.

johtopäätös

Kuten näette, liukuporttien asennus ei ole vaikeaa. Jos suoritat työn ohjeiden mukaisesti, rakenteen asennus siirtyy tarpeeksi nopeasti. Tällaiset portit ovat käytännöllisiä, mukavia ja monipuolisia.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Mielenkiintoinen