keskiviikko 7. elokuuta 2019

Autotalli, jossa on katos + valokuva

Kunnossapitoon, joka on pakattu kooperatiivisten rakennusten riveihin, on kätevintä tehdä autotalli autotallien edessä irrotettavan tai helposti purettavan teltan muodossa alumiinirunkoon. Tarvittaessa kangas- tai markiisivaihtoehto suojaa lumelta ja kuumalta auringolta sekä kiinteältä rakenteelta, ja helposti irrotettava kehys voidaan säilyttää autotalliin. Tällainen "taitettava sänky" on mahdollista tehdä omin käsin muutaman päivän kuluttua.

Kuinka käyttää autotallien ja autokatoksen jakamista

Yksinkertaisin ja edullisin omien käsien rakentamisessa on tavallinen paviljonki. Useimmiten se asennetaan auton säilytystavan vaihtoehtona, mutta useimmat auton harrastajat haluavat jakaa sekä autotalli että autokatos.

Usein maastossa oleva katos on asennettu maahan ennen autotallien saapumista. Siten autotalli työtila kasvaa sivuston koon mukaan. Auto voidaan täyttää polttoaineella, pestä ja laittaa sisätilojen ja matkatavaroiden yleisesti tekemiseen kaikki ne toimet, joita on vaikea suorittaa autotalliin.

Ripustusrunko on lähes aina teräsprofiileja tai puupalkkeja. Katto on rakennettu kaksinkertaiseksi tai kaarevaksi raken- teeksi, viimeksi mainitussa tapauksessa solu- tai monoliittista polykarbonaattia käytetään useimmiten kattomateriaalina.

Lämpimän valikoiman aurinkosäteiden kohtuullinen valaistus ja hyvä polykarbonaatti läpäisevyys mahdollistavat auton kuivumisen nopeasti ja peittävät autotallin edessä olevan alueen, jos satoi tai auto pestiin pois lialta.

Usein, jos ei ole tarvetta käyttää katossa aiottuun tarkoitukseen, yksityisessä talossa peitettyä leikkikenttää voidaan käyttää väliaikaisena materiaalien varastointiin tai paikkaan, jossa voi tehdä lämpimiä ja epämiellyttäviä kotitöitä. Aurinkoinen puoli on yleensä punottu kotitekoisilla viinirypäleillä tai ommeltu puulajeilla.

Paviljongin katokset asennetaan myös rakennusten kellareissa sijaitseviin autotalleihin.

Tämä tekniikka sallii monta kertaa vähentää sademäärää, täyttää autotalliin saapumisen kuoppaan ja yksinkertaistaa sadeveden torjuntaa erityisen sateiden olosuhteissa.

Katoksen käyttö voidaan kutsua yksinkertaisimmaksi ja menestyksekkäimmäksi vaihtoehdoksi etäohjattavalle portille. Pään yläpuolella oleva katto sallii sinut ulos autosta kaikkein kauheassa huonoissa sääolosuhteissa ja avaa autotalli ilman riskiä kastua tai kaada vettä lattialle.

Mielenkiintoisimmat vaihtoehdot autotallin ja autokatoksen yhdistämiseksi

Autotallin katosrakenne ei rajoitu nelitukikehykseen, vaan käytetään yhä useammin kahden sarakkeen tukia ja tiili- tai raunioista valmistettuja seinämiä, tai rungon toiselle puolelle asennetun katon alapuolella olevaa asennusta autotallin etupuolelle.

Jos autotalli on suunniteltu talon laajennukseksi, on aina mahdollista vetää pois osa autotalli- katosta ja muotoilla kattopäällikkö täydellisen katoksen yläpuolelle laskeutumisalueen yläpuolelle ennen sisäänkäyntiä, johon autojen pari mahtuu.

Meidän on myös mainittava pienikokoisten autotallien saranoidun rakenteen budjettiversio. Yhä useammin löytyy katos, ovi sisäänkäynnin portin yläpuolelle, jolloin voit suojata sateelta ovilukon avaamisen aikana.

Ensinnäkin haluaisin mainita autotallin mielenkiintoisimmat projektit, joissa on sisäänrakennettu katos. Päätös käyttää yhteistä rakennusta, joka kattaa talon, autotallin ja pienen alueen niiden välillä näyttää melko nerokkaalta.

Mielenkiintoisen suunnittelun lisäksi tämä laite mahdollistaa useimpien paikallisten alueiden, autotallin ja talon sisäänkäynnin suojaamisen. Tällaisen päätöksen etuja voivat arvioida vain henkilö, joka edustaa kaikkia iloa työskennellä metallirakennuksessa kesän lämmössä. Tällaisen päällysrakenteen asentaminen päärakennusten yläpuolelle mahdollistaa edullisen hinnan saada kuivaa ja lämpimää talon kattoa, autotalli, ei pelkää tehokkaimpia suihkuja ja rankkaa lumisadetta.

Yhteisen saranoidun katon käsite sisältyy eniten odottamattomiin muotoihin. Esimerkiksi katolla voi kääntää autotallin useisiin pieniin hyllyihin ja kaappeihin, loput tilasta käytetään puoliksi suljettuna pysäköintialueena. On selvää, että tämä ratkaisu soveltuu ilmastoalueille, joilla on lauhkea kuiva ilmasto.

Leveiden ovien ja valtavien ikkunoiden ansiosta rakentaminen voi helposti kääntyä autotallien autokatokseksi ja takaisin.

Idea yhdistää saranoitu katto autotallirakennukseen on hyvä maalaistaloille. Tällöin rakennuksen seinät voidaan asentaa suhteellisen kevyestä ja lämpimästä hiilihapotetusta betonista, kattopäällyste voidaan ommella tavanomaisella kielen ja uran levyllä, jossa on vaahtomuoviin perustuva lämpöeristys ilman perinteisiä palkkeja ja lattialaattoja. Pääasiallinen suoja sateelta ja lumelta siirtyy katos, joka on kaksoiskaltevainen katto, asennettu kauko-ohjauspisteisiin, kuten kuvassa.

Niinpä osoittautuu, että autolle on varattu parkkipaikka ja täysimittainen autotalli, jossa voit tallentaa kesäluettelon ja -laitteet.

johtopäätös

Saranoitujen kattojen asianmukainen suunnittelu ja käyttö mahdollistavat ylimääräisen auringonvalon, sateen ja lumen häviöiden vähentämisen, tilavan ja samalla hyvin ilmastoidun tilan luomiseen omakotitalon sisäpihalle. Yksinkertaisten rakenteiden lisäksi on monia vaihtoehtoja taitto- ja sisäänvedettäville katoille, jotka voivat sulkea pihan siinä määrin kuin se on välttämätöntä tässä sää- ja ilman lämpötilassa. On selvää, että rakentaa tällainen monimutkainen omin käsin on melko vaikeaa, sinun on luotettava ammattilaisten rakentajien palveluihin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Mielenkiintoinen