He sanovat, että jokaisen pitäisi tehdä kolmea asiaa elämässä: rakentaa talo, istuttaa puu ja nosta poika. Mutta jokainen itsekunnioittava ihminen pitää velvollisuutensa rakentaa autotalli itselleen. Tämä on pyhien pyhä, jossa omistaja ei voi vain pitää autoa, vaan myös viettää aikaa korjausten tekemiseen, lepoon ja siirtymiseen ulkoisista huolista. On selvää, että autotallien rakentaminen omin käsin ei ole helppoa. Prosessia voidaan kuitenkin kutsua miellyttäväksi, sillä tulos on sen arvoista.
Kuten minkä tahansa rakennuksen rakentamisessa, kaikki alkaa säätiöstä. Tämä on autosi perustaminen. Ero kotoa vastaan on se, että laitteen nauhan säätiö vaatii vähemmän aikaa, vaivaa ja rahaa. Yksi suosituimmista syistä autotallien perustalle. Miten se tehdään? Mitä harkita? Voinko tehdä työn omin käsin? Selvitä.
Strip-säätiö - onko se sen arvoista
Miksi monet ihmiset valitsevat tämäntyyppisen säätiön? Eikö ole helpompaa tehdä autotalli ruuvipaaluihin tai pilareihin? On selvää, että aikaa, rahaa ja vaivaa laitteella on enemmän. Koko asia nauhan perustusten rakentamisessa. Se koostuu monoliittisesta raudoitetusta betoniliuskasta, joka kulkee autotallien jokaisen seinän alapuolella sekä kantaja- että väliseinässä. Nauha menee syvälle maahan ja siirtää siihen kaiken kuorman. Mikä on niin hyvä nauhan säätiö autotalliin?
- Se on kestävä, luotettava ja kestävä. Oikeasti valmistettu betonipohja voi kestää jopa 200 vuotta.
- Suunnittelun ansiosta kaistaleet voivat kestää suuria kuormia. Useimmiten autotalli on rakennettu tiili- tai raskaista lohkoista. Kaikki säätiöt eivät kykene kestämään tällaista kuormaa.
- Vaikka laite vaatii paljon materiaalia, autotalli ei ole pelottava. Se on pieni ja useimmiten vain neljä puolta. Tällaista laatikkoa on helppo tehdä, eikä sinun tarvitse syventää säätiötä paljon. Siksi kustannukset eivät ole pääomaa.
- Voitteko kuvitella autotalli, jossa ei ole näköalaa? Jos aiot korjata autoa autokorjaamossa, niin se on helppoa. Mutta autosi teknisen korjauksen suorittamiseksi autotalliin tarvitaan kuoppa. Teippipohjalla voit tehdä sen helposti.
- Voit rakentaa nauhan säätiön lähes mihin tahansa maaperään ja jopa hieman rinteessä.
Kaikki nämä positiiviset kohdat puhuvat puolestaan. Jos haluat, että autotalli seisoo pitkään ilman erityisiä korjauksia, suosittelemme, että ajattelette tätä syytä.
Autotallin perusta, mistä aloittaa
Jos päätät rakentaa, tämä kysymys on varsin looginen. Monet alkavat heti kaivaa kaivoa, ostaa materiaaleja ja työkaluja. Tämä ei kuitenkaan ole täysin oikea. Ei ihme, että ihmiset sanovat: "Mittaa seitsemän kertaa, leikkaa yksi." Tämä periaate pätee myös meidän tapauksessa. Autotallin alla olevan nauhan pohjan rakentaminen alkaa paperilla.
Ensimmäinen askel on piirustus autotalli. Paperilla on määriteltävä rakennuksen seinien tarkka koko, muoto, leveys ja ulkoasu. Joten voit laskea vain tarvittavan määrän rakennusmateriaaleja, mutta myös nähdä tulevan säätiön paperilla. Nauha siirtyy kunkin seinän alle. Tutustu tähän kaavioon.
Mutta juuri tämä on maalipohja, joka on valmiissa muodossa, kun otetaan huomioon tarkat mitat.
Piirustus toimii ohjeena, jonka avulla voit kaivaa kaivannon oikein, kaikenkokoisina. Lisäksi sinun on etukäteen määritettävä paikka, jossa autotalli rakennetaan.
Valitulla sivustolla on suoritettava useita geodeettisia töitä, jotta voidaan selvittää maaperän tyyppi, pakkasen syvyys ja pohjaveden sijainti. Jos vesi on lähellä, on tarpeen rakentaa viemäröintijärjestelmä. Jos maaperän jäätymisen syvyys on suuri, teippiä on syvennettävä vastaavasti. Keskimäärin tämä luku voi vaihdella 50 cm: n ja 1 m: n välillä, ja leveys valitaan ottaen huomioon seinien paksuus koristamalla. Autotalli on yleensä riittävä 40-50 cm.
Mitä seuraavaksi? Nyt on vielä valmisteltava sivusto, poistettava se, purettava kaikki tarpeeton ja ostettava kaikki materiaalit. Tarvitset betonisekoittimen, joten lainat sitä kaatamis- tai vuokra-ajan. Älä myöskään unohda tarvittavaa viestintää. Tontilla on oltava pääsy veteen ja sähköön. Ilman niitä on vaikeaa työskennellä. Kun kaikki on valmis, voit aloittaa rakennusaluksen rakentamisen autotalliin.
Työkalut ja materiaalit työhön
Ilman niitä et voi tehdä mitään. Haluamme huomata, että voit rakentaa nauhan säätiön omin käsin. Tärkeintä - noudattaa teknologiaa ja tehdä työtä. Kaikki tarvittavat työkalut on helppo saada. Ne ovat yksinkertaisia, joten prosessissa ei ole mitään monimutkaista. Työkalujen ja materiaalien luettelo on seuraava:
- Langan tai linjan, nastojen ja vasaran avulla autotallin perustuksen merkitseminen.
- Lapiot ja romu maalaustyöt.
- Taso, mittanauha, taso, tiivistys tiiviyden hallitsemiseksi.
- Manuaalinen tai mekaaninen jyrsin.
- Ø8 tai 10 mm rebar, metallilanka, jota käytetään vahvistukseen.
- Taulut, tangot, liuskat, ruuvimeisseli ja ruuvit muottipinnalle.
- Hiekka ja sora tyynylle.
- Sementti, hiekka, murskattu kivi ja pehmittimet betonin sekoittamiseen.
- Betonisekoitin, ämpäri, auto sementtilaastin kanssa.
- Värähtelykone betonin tiivistämiseen.
- Simulaattori tai sääntö säätimen nauhan pinnan tasoittamiseksi.
Jos olet valmistanut kaiken tämän, et pelkää jatkotyötä.
Autotallien nauhan pohjan rakentaminen vaiheittain
Viritä prosessi, joka ei ole helppoa. Odotat pitkää maa-, vahvistus-, muotti-, täyttö- ja paljon muuta työtä. Jos ajatellaan, että valmis nauhapohja kuivuu noin 30 päivää, sinun ei pitäisi laskea nopeasti rakennettuun pohjaan. Tarkastellaan siis sitä, mitä sinun tarvitsee tehdä.
- Valmistuneen suunnitelman perusteella merkintä on tehtävä. Työskentelemään tarvitset köyden ja takit. On käynyt ilmi, että sinun täytyy siirtää peruskuvio paperista maahan samalla, kun noudatat selkeitä geometrisia muotoja. Kiinnikkeet kulkevat rakennuksen kulmiin, köysi venytetään niiden väliin. Sama tapahtuu sisäpuolelta nauhan muodostamiseksi. Tasaisuus tarkistetaan vinosti. Niiden on lähentynyt.
- Kun merkintä on tehty, voit aloittaa maalaustyöt. Jos maaperä on muokattava, tämä on hyvä sinulle. Prosessi menee nopeasti. Jos siinä on kiviä, käytä crowbaria. Tällaista työtä varten tarvitaan apulainen eikä yksi. Voit siis tehdä kaiken paljon nopeammin. Pohjan kaivanto kaivaa lapiot, seinien tasaisuus tarkistetaan putkella. Mittanauha mittaa haluttu syvyys. Sen on oltava sama kaikkialla.
- Säätiön seuraava vaihe on hiekan tyynyn valmistus. Ilman sitä säätiö ei ole niin vahva. Tyyny toimii eräänlainen viemäröinti, joka suojaa pohjaa kosteudelta. Laitteelle sinun täytyy tampata pohjakaivon pohja. Sen jälkeen täytä hiekka pohjalle, kostuta se vedellä ja kiinnitä varovasti. Sen kerroksen tulisi olla 10–15 cm, ja etukäteen voit tehdä seinälle merkin, jotta se pysähtyy. Sen päälle tehdään täsmälleen sama kerros soraa tai raunioita.
- Nyt voit aloittaa työt. Sinun täytyy tehdä muotti perustukselle. Se on välttämätöntä autotallien pohjan muodostamiseksi maanpinnan yläpuolelle. Näin ollen rakenteen on oltava vahva ja ilmatiivis, jotta betoni ei vuotaa eikä vahingoita rakennetta. Sama koskee geometrisia muotoja. Voit ostaa valmiita muotteja ja asentaa sen tai tehdä sen itse. Jos tällä alalla ei ole taitoja, voit valita ensimmäisen vaihtoehdon. Itse asiassa paljon riippuu muotista. Ilman sitä et näe laatupohjaa. Luotettavuuden takaamiseksi sisäpuoli voidaan suojata polyeteenillä. Siten koostumus ei vuota ja muotti on helpompi poistaa. Tärkeintä tässä työssä on vahvistaa muotti hyvin, kuten kuvassa näkyy.
- Kun nauhan muotti on valmis, se voidaan vahvistaa vahvikkeella. Kiinnitysten sauvojen runko tulee ja sijaitsee nauhassa. Kaaviossa näet, miten kaikki näyttää.
- On aika valaa perusta. Sinun pitäisi valmistaa liuos ja aloittaa kaatamalla se teippiin. Voit tilata valmisbetonia tuhlaamatta aikaa sen valmisteluun. On suositeltavaa kaataa kaikki kerralla, jolloin betoni ei kuivu. Niinpä luot monoliittisen rakenteen. Täytä perusta 20–30 cm: n kerroksilla, tiivistämällä betoni ja ulosvetävä ilma.
- Kun olet saavuttanut halutun tason, se pysyy tasaisena.
Kaikki tämä on, autosi alla oleva nauha-säätiö on valmis omin käsin. Se suojaa ja odottaa täydellistä kuivumista 30 päivän ajan. 10–15 päivän kuluttua muotti voidaan poistaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.