Jotta auto olisi jatkuvasti käyttövalmis, on tarpeen seurata jatkuvasti sen tilaa ja korjata ne välittömästi, jos havaitaan ongelmia. Korjausta varten sinulla on oltava kätevä autotalli, jossa on katse. Mutta monille auton omistajille autotalli ei ole varustettu kuoppalla, joten sinun on luotava se omin käsin. Kaikkien toimien suorittamiseksi on opittava tarkemmin, miten tarkastusaukon vedeneristys suoritetaan autotalliin.
Tärkeimmät vaikeudet
Ennen kuopan rakentamista on otettava huomioon, että tällainen työ voi liittyä joihinkin ongelmiin. Ensimmäinen on pohjaveden läheisyys. Tämän takia autotallissa havaitaan usein korkeita kosteustasoja. Joissakin tapauksissa on jopa tulvia, jotka haittaavat autojen korjaustöiden suorittamista.
Toinen ongelma on se, että kuopan muodostamisen jälkeen voi esiintyä lämpötilaeroa, jonka seurauksena kondensaatti ilmestyy koneen pohjalle. Samaan aikaan huoneessa on jatkuvasti havaittu korkea kosteus. Tämän välttämiseksi voit eristää autotallin ja vedenpitäväksi. Ongelmia voidaan myös välttää sulkemalla tarkastusaukko ja luoden vesitiivistysesteen vallihautauksen ja autotallin välille.
tarvikkeet
Voit peittää kuopan kosteudesta valitsemalla erilaisia materiaaleja. Ne eroavat asennuksen ominaisuuksista ja ominaisuuksista sekä kustannuksista. Voit käyttää tehokkaasti vedenpitävyyttä tarkastusaukkoon:
- polymeerikalvot;
- bitumi;
- nestemäinen kumi.
Usein käytetään myös läpäisevää vedeneristystä. Jokaista nimettyä materiaalia sovellettaessa on otettava huomioon työn erityispiirteet:
- Bitumin materiaalit ovat melko yleisiä, koska ne ovat edullisia ja niitä voidaan käyttää 20 vuoden ajan. On syytä huomata asennuksen helppous. Usein näitä materiaaleja myydään rullamuodossa, mikä helpottaa laskemisprosessia. Suosituin on ruberoidi.
- Jos käytetään polymeerikalvoja, ne asennetaan erikoislaitteilla. Tällaisilla materiaaleilla on lähes rajoittamaton käyttö. Myös tällaisten vedeneristysmateriaalien edut ovat kestävyys mekaaniselle rasitukselle. Näiden vedenpitävien laitteiden käyttö sallii autotallin luotettavan suojan kosteuden tunkeutumiselta. Mutta on syytä huomata, että asennus vaatii autotallin omistajalta riittävän suuren määrän rahaa.
- Läpäisevän vedeneristeen käyttö edellyttää voiteluaineen levittämistä kostutetulle pinnalle. Tällaiset koostumukset tunkeutuvat tiilien ja betonin huokosiin, joten pinnalle syntyy vedeneristyskerros, joka suojaa luotettavasti tilaa kosteudelta.
Viimeksi kuvatut materiaalit ovat bitumiin perustuva emulsio, joka koostuu polymeereistä ja stabilointiaineista. Niille on tunnusomaista hyvä elastisuus ja korkea suoja kosteudelta. Huomattakoon, että jos vedeneristykseen käytetään valssattua bitumimateriaalia, se on asetettava 4 kerrokseen siten, että huoneen suoja on sama kuin käytettäessä 2 mm paksuista läpäisevää vedeneristyskerrosta.
Tämä pinnoite on luotu säätiöiden ja kattojen vedeneristysvaiheessa, joten et voi huolehtia siitä, että kosteus ilmestyy katseeseen. On muistettava, että tällaisilla yhdisteillä käsitellyllä pinnalla ei pitäisi olla vakavia vaurioita, koska tämä voi johtaa vuotoon. Valittaessa vedeneristysmateriaalia kannattaa edetä paitsi materiaalien ominaisuuksista, koska sinun on otettava huomioon katselukanavan luomiseen käytetty rahamäärä.
Vedeneristyslaite
Ensisijaisen vedeneristämisen suorittamiseksi täytyy kaataa soratyyny. Sen paksuuden tulee olla 10-15 cm, ja hiekka kaadetaan. Riittää, kun täytät 5 cm: n kerroksen. Kun hiekka ja sora on tiivistetty, et voi huolehtia kosteudenpoiston ongelmasta. Maalaus seinät ennen vesitiivisteen asennusta on päällystetty punaisella savella.
Mikä tapa vedeneristyskerroksen asennusta soveltaa riippuu valitun materiaalin ominaisuuksista. On useita hienovaraisuuksia:
- Bitumiset materiaalit. Useimmiten niitä myydään rullina. Näin voit sulkea helposti ja helposti ulottumattomat paikat. Ennen käyttöä jokainen tela on voideltava liuottimilla. Merkittyjen ja leikattujen katkaisujen jälkeen seinille ja lattialle asetetaan vedeneristyskappaleita. Levyjen tulee olla päällekkäin 15 cm: n päässä.
- Polymeerikalvot. Tämä menetelmä yhdistää materiaali sisältää hitsauksen. Voit tehdä tämän käyttämällä kuumaa ilmaa. Kalvot on asetettava lujitemuovin runkoon. Kalvon kappaleet, jotka on pinottu päällekkäin. Kaikki seinät on peitettävä huolellisesti. Tämä menetelmä edellyttää erikoistyökalujen käyttöä. Siksi työtä tulisi suorittaa pätevät ammattilaiset.
- Läpäisevä vedeneristys. Työskentelyratkaisun suorittamiseksi sinun on otettava erityinen seos ja sekoitettava se veteen. Valmistettu liuos on levitettävä lattiaan ja seiniin, kostutettava ne. Suojakerros syntyy sen jälkeen, kun seoksen komponentit kiteytyvät. Sen jälkeen ne tukkeutuvat kaikki betonin huokoset.
- Nestemäinen kumi. Tällainen materiaali levitetään ennalta kostutetuille pinnoille. Kaikki työt suoritetaan lämpötila-alueella 10 - 25 astetta. Kun ruiskutus on valmis, odota 4 tuntia, jotta materiaali kovettuu.
Jos jokaisen tekniikan vaatimukset täyttyvät, on hyvin yksinkertainen vedenpitävyys vahvasta pohjavedestä. Tämä voidaan tehdä käsin ilman asiantuntijoiden osallistumista. Tämän lähestymistavan avulla voit säästää suuren määrän rahaa auton omistajalle. Se ei myöskään haittaa tehdä viemäröintiä autotalliin omin käsin. Tätä varten kaivaa oja rakennuksen kehän ympärille ja asenna tyhjennyssäiliö alimpaan paikkaan.
lämpeneminen
Vedeneristämisen jälkeen voit aloittaa lämpenemisen. Tätä varten tarvitset polystyreenivaahtolevyjä. Niitä myydään paksuudeltaan 50-100 mm. Tällaisen materiaalin käyttö sallii autotallin luotettavan suojan kylmän ilmavirran aiheuttamasta lämpötilan alentamisesta.
Laajennettu polystyreeni ei ole mätännyt ja se on helppo asentaa, ja se myös pyrkii vetämään vettä. Se asennetaan laskuvarjoja (erikoisliittimiä) tai liimataan sementtiin.
Laskuvarsien kiinnikkeet on nimetty muodon vuoksi. Ne on valmistettu muovista. Laskuvarjot ovat kiinnikkeitä sieni-muotoon. Ne teurastetaan seinään (esivalmistetussa reiässä). Laskuvarjot ovat tukkeutuneet vaahdon läpi. Asennuksessa asennetaan erityinen kynsi, jolloin hän ei pääse hyppäämään ulos.
Polyfoamia ei käytetä ainoastaan seinän eristyksen, vaan myös ovien ja lattian valmistukseen. Lattialla saattaa joskus olla polystyreenilevy, jolle on ominaista lisääntynyt lujuus. Lämmittimessä levitetään betoniliitin vahvistuksella. Sen paksuus ei yleensä ylitä 10 cm.
valaistus
Sopivaan työhön kaivossa se on varustettu valaistuslaitteilla. Kannettava valaistus ei sovellu tähän tarkoitukseen. Tämä johtuu kaapelin mahdollisesta vahingoittumisesta, mikä voi aiheuttaa oikosulun. Automaattisen sammutusjärjestelmän puuttuessa seuraukset voivat olla hirvittäviä. Tarkastuskammioon syötettävä sallittu jännite on 36 V.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.