keskiviikko 13. maaliskuuta 2019

Puusta valmistetut autotalliovet

Ennen puusta valmistetun autotallioven luomista on tarpeen määrittää, mikä malli on kätevämpää tietyssä tapauksessa. Tällaiset rakenteet on jaettu useisiin tyyppeihin:

  1. деревянные гаражные ворота. Poikkileikkaiset puiset autotallin ovet. Tällaisten rakenteiden kankaalle avautumisen yhteydessä on katon alla. Se koostuu useista saranoilla yhdistetyistä elementeistä.
  2. Uudelleenkelauslinjan. Tällaiset tuotteet asennetaan vain, jos autotallien ympärillä on vapaata tilaa puoleiseen ikkunaan. Rullan rullaaminen tapahtuu rullajärjestelmällä.
  3. Vauhdissa. Tällaiset mallit ovat melko suosittuja, koska ne voidaan tehdä omin käsin. Läpät avautuvat ulospäin, mikä säästää autotallin tilaa. Tällaisiin rakenteisiin luodaan usein wicket.
  4. конструкции устанавливаются достаточно редко. Valssatut rakenteet asennetaan harvoin. Ne koostuvat profiloiduista horisontaalisista juovista, jotka rullaavat aukon aikana telaan.
  5. Nostaminen ja kääntäminen. Tällaiset tuotteet muistuttavat poikkileikkauksia, mutta eroavat toisistaan ​​siinä, että koko kangas nousee autotallien kattoon.

Puun portin luominen omin käsin, on tarpeen ottaa huomioon aukon koko, sillä joillakin pienillä rakenteilla jotkin esitetyistä vaihtoehdoista eivät ole sopivia.

Hyödyt ja haitat autotallin puiset portit

Määritetyn materiaalin tuotteilla on seuraavat edut:

  1. Puu on hyvin höyryä läpäisevä, mikä auttaa vähentämään autotallien kosteutta.
  2. Materiaalien alhaiset kustannukset. Lähes kaikki autotallin omistajat voivat ostaa levyjä ja puuta.
  3. Helppo tehdä se itse. Puun kanssa työskentelemiseen tarvitaan vain muutamia työkaluja, jotka ovat lähes jokaisessa kodissa.

On syytä huomata, että puiset portit edistävät sivuston koristelua. Ne on kuitenkin yhdistetty taloon, jos se on rakennettu puusta.

Mutta kun valitaan kuvattu vaihtoehto, on syytä muistaa haitat:

  1. Materiaalin syttyvyys. Jotta autotalli olisi turvallisempi, kannattaa liottaa puuta palonestoaineilla.
  2. Altistuminen bakteereille ja sienille. Puun suojelemiseksi on tarpeen kyllästää se erityisillä yhdisteillä.

Porttia luotaessa on syytä muistaa, että ilman materiaalin kanssa työskentelyn taitoja on huolehdittava kaikista toimista tai käänny ammattilaisen puoleen, koska rakentaminen on epäluotettava, jos se on asennettu väärin.

Mitä materiaaleja ja työkaluja tarvitaan portin luomiseksi

Puuportin luomiseksi tarvitaan seuraavat materiaalit:

  1. Puu, jota käytetään aukon luomiseen. Pystysuorat telineet tulee haudata maahan 1–1,5 m. Paras on valita 10x10 cm: n pituinen palkki.
  2. Puuosa 5x5 cm, jota käytetään porttikehyksen luomiseksi. Tämän osan puu on riittävän luotettava kestämään raskaita kuormia ja samalla on keskimääräinen paino.
  3. Silmukka. On parasta ostaa swept-tuotteita, koska ne kestävät melko suuria kuormia.
  4. Bituminen mastiksi.
  5. Puun kyllästäminen, joka suojaa materiaalia sienen ja hyönteisten vaikutuksista.
  6. Lakka tai tahra.
  7. Erilaiset kiinnikkeet.

Myös ennen portin luomista sinun täytyy huolehtia kaikkien tarvittavien työkalujen ostamisesta. Työ vaatii sähköisen palapelin, hakasahan ja ruuvimeisselin. On myös tarpeen valmistaa vasara, taso ja kulma. Puun käsittelyyn tarvitaan kone ja taltta. Levyn levittämiseksi tulee ostaa harja.

Piirustuksen luominen ja avaamisen valmistelu

Ensin mitataan aukon leveys ja korkeus. On syytä muistaa, että aukon ja ovien välillä on oltava vähintään 10 mm etäisyys. Tämä johtuu siitä, että kosteuden vaikutuksesta puu alkaa turvota ja portit kasvavat.

Piirustettaessa puisia autotalliovia on otettava huomioon, että ihon tulee ulottua noin 10-30 cm läppien reunojen ulkopuolelle, ja samalla niiden pitäisi olla diagonaalisia elementtejä, jotka edistävät luotettavampaa kehystä. Niiden puuttuessa puoli alkaa loivata.

Piirustusta laadittaessa on välttämätöntä laskea huolellisesti kaikki venttiilien osien koot, koska vikojen korjaus voi kestää paljon aikaa. Ilmoittautuminen autotalliin tulee tapahtua järjestelmän luomisen jälkeen. Tämän prosessin aikana on varmistettava, että venttiilien asennuspaikka on tasainen.

Ennen maahan kaivamista on tarpeen voittaa osa tankosta bitumimastiksilla. Voit myös täyttää kaivokset betonilla. Kiinnitystelineet ovat ruuveilla. Jos autotallin seinät on valmistettu puusta, kiinnitys tapahtuu ruuveilla.

Kehyksen luominen

Gate-lehtien runko on valmistettu 50x100 mm: n paksuisista tankoista. Runkoelementtien kiinnityspisteet muodostuvat hakasahasta ja taltta, jonka jälkeen ne kiinnitetään ruuveilla. Portin lujuus saavutetaan vasta kehyksen kuorimisen jälkeen.

Kaikkien puusepäntyökalujen avulla voit koota kehyksen salaiseen piikkiin. Rungon luomisen aikana rakennuselementtien välinen kulma on tarkistettava siten, että se on tasainen.

Kehys on koottava tasaiselle pinnalle niin, että kaikki sen osat sijaitsevat samassa tasossa. Jos tätä sääntöä ei noudateta, rakenne voi olla epätasainen. Rakenteen luotettavuuden lisäämiseksi kehyksen elementit on liitettävä diagonaalisesti sijaitseviin elementteihin.

Oven leikkaus ja maalaus

Kun kehys on luotu, vaneri on kiinnitettävä sen päälle. Tämä voidaan tehdä ruuveilla. Sitten ovet on maalattu molemmin puolin. Palkkien välissä on eristys. Sen jälkeen vaneri on kiinnitetty sisäpuolelle, ja ulkopuoli on viimeistelty galvanoiduilla metallilevyillä.

Jos haluat asentaa portin, sinun on kiinnitettävä luukku ensin turvallisesti. Sen jälkeen portit ripustetaan saranoihin. On syytä muistaa, että kaikki portin elementit, jotka on valmistettu puusta, on peitettävä suojaavilla yhdisteillä. Jos näin ei tapahdu, portti alkaa romahtaa vuoden kuluessa luomisesta.

Luodaksesi kauniin portin voit käyttää vanerilevyjä. Tällaisilla tuotteilla voi olla erilaisia ​​kokoja ja muotoja, joten autotallin omistaja voi järjestää portin niiden mieltymysten mukaisesti.

Vaneri voidaan helposti maalata eri väreissä, jolloin autotalli on houkuttelevampi. Kuvatun materiaalin kiinnitys tapahtuu ruuveilla.

Portin asennuksen ominaisuudet

Ennen kuin teet omia käsillesi autotalliovet, et voi tuhlata aikaa monimutkaisiin laskelmiin, koska työn aikana riittää, että kaikki elementit liitetään luotettavasti ja että ovimitat vastaavat aukon leveyttä ja korkeutta. Haluttaessa voidaan käyttää erilaisia ​​materiaaleja venttiilien kasvojen viimeistelyyn. On tärkeää valita tuotteet riippuen rakennuksen ulkonäöstä.

Ennen portin luomista on tarpeen liittää pystysuuntaiset kehyselementit, joihin portin lehdet asennetaan, jos näin ei tehdä, koko kuorma laskee pilareihin, mikä johtaa niiden asteittaiseen tuhoutumiseen.

Luotettavin on venttiilien rakenne, jonka kehystä vahvistetaan kahdella diagonaalilla. On mahdollista kiinnittää yksi lävistäjä, mutta tässä tapauksessa ikkunaluukut ovat vähemmän luotettavia.

Metalliovi

Jos metalli on koristeltu koristeellisiin tarkoituksiin tai vain puun suojelemiseksi ympäristön haitallisilta vaikutuksilta, liuskat kiinnitetään ensin runkoon ruuveilla noin 15 cm: n etäisyydellä, minkä jälkeen metalliprofiili kiinnitetään luodulle kehykselle.

Jos metallin kiinnitys on välttämätöntä autotallien suojaamiseksi tunkeutumiselta, materiaalin tulee mennä 1/4: een eteiseen syvälle. Samanaikaisesti ruuvien kiinnittämisen on oltava samankaltaisia ​​laatikon ulkoreunan kanssa. On suositeltavaa käyttää vähintään 3 mm paksua materiaalia. Metalli on kiinnitettävä kierteillä varustetuilla tyynyillä. Varjostimet tulisi hitsata metallilla.

Porttien luomisen perussäännöt

Kohdista runko ennen luukun kiinnittämistä. Jos näin ei tapahdu, luukku voi avautua itsestään, kun niitä ei ole kiinnitetty tai on vaikeampi avata, jos autotalli kohti on kaltevuus.

Jotta autotalli voitaisiin suojata luotettavasti, on tarpeen käyttää sitä kuolleena lukkona sekä saranoituna. Jos autotalli on toisen sisäänkäynnin kautta oven, sinun täytyy asentaa 2 nastainen tulppa ja tehdä vahva umpikuja ovien liitoksen keskelle.

Gate-saranat on kiinnitettävä puomistankoon. On tärkeää asentaa kiinnittimet siten, että kierre on suunnattu autotalliin. On syytä muistaa, että saranat eivät saa näkyä ulkopuolelta. Pulttien pään on syvennettävä puuksi ja zashpatlevat. Tällaisen työn jälkeen pinta on maalattu. Puisten ovien luominen autotalliin omin käsin pitäisi noudattaa kaikkia kuvattuja sääntöjä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Mielenkiintoinen