keskiviikko 13. maaliskuuta 2019

Valoanturi

Valokennon käytön etua on vaikea yliarvioida. Tämä ei vain säästää aikaa, vaan myös rahaa. Jotkut rakennukset edellyttävät, että julkisivuvalaistus otetaan käyttöön illalla ainutlaatuisen tilavaikutuksen aikaansaamiseksi. Kaikki pitävät siitä, kun katuvalot tulevat ajoissa. Valorajoja voidaan käyttää yhdessä videovalvontajärjestelmien kanssa. Joidenkin jälkimmäisten tyypit vaativat hyvää valoa laadukkaita kuvia varten. Valaisimia ei käytetä ainoastaan ​​valaistukseen. Joissakin tapauksissa valokuvausantureita käytetään kastelujärjestelmiin. Heti kun aurinko piiloutuu, kastelupumput kytketään päälle. Tämä tehdään juuri niin, että pilvisen auringon alla ei tule kasvien kasvillisuutta.

Jos seuraat jatkuvasti sähkölaskuja, näet varmasti numeron vähenemisen, kun olet alkanut käyttää valokuva-anturia. Valmistajat yrittävät yksinkertaistaa valoanturin piirikokoonpanoa ja liitäntää. Tämä tarkoittaa sitä, että sen asentamiseen ei tarvita ammattilaista, ja kaikki voidaan tehdä itsenäisesti. Valokuva-anturi tarjoaa mahdollisuuden parantaa oman kodin turvallisuutta. Hakkerointi valitaan usein kotona huonolla valaistuksella. Valoraja toimii myös silloin, kun kukaan ei ole kotona ja luo omistajien läsnäolon vaikutuksen. Suurin osa valosähköreleistä vastaa ilmoitettuja ominaisuuksia, joten puutteista ei tarvitse puhua. Mallissa voi olla vain eroja.

Mitä valita

Valitse valokuvarele valaistuskustannuksiin tietyille tarpeille tai projektille. Tätä varten sinun on otettava huomioon useita tekijöitä:

  • koko valaistusvoima;
  • tontin sijainti valaistuksessa;
  • valaistusjännite;
  • anturin asennuspaikka;
  • valaistusaika;
  • valvontajärjestelmän saatavuus;
  • lisämoduulien tarve.

Jokaisen tämän luettelon kohteen vieressä on tehtävä vaaditut merkit. Näin voit nopeasti analysoida valojäljen ominaisuuksia, kuten edellä mainittiin. Joissakin tapauksissa sinun on asennettava useita valoantureita.

Menetelmät ja kytkentäkaaviot

Käsittele, miten valokenno liitetään valaistukseen, kuka tahansa, jolla ei ole erityistä koulutusta sähkötekniikan alalla. Jos yleisesti kuvataan valokennon liitäntäpiiriä piirissä, se kiehuu siihen, että syöttöjohto syöttää itse anturiin. Valoreleestä vaihe asetetaan kuluttajalle ja neutraali lanka syötetään erikseen suojasta. Piirin valaisimien yhdistämiseen on kolme päämenetelmää:

  • johdotuksella;
  • johdotuksella itse anturissa;
  • kuorman liitäntä käynnistimen kautta.

Kuvassa näkyy, kuinka johdot eivät ole kytkettynä anturiin, vaan erityiseen liitäntärasiaan. Näin voidaan pitää lukutaitoisena. Tällöin laatikko on hankittava ilmatiiviisti. Siinä on oltava kumitiivisteet kannen alla ja jokaisessa sisääntulossa. Vain tässä tapauksessa on mahdollista taata oksidatiivisten prosessien puuttuminen kosketuslevyissä.

On olemassa hankkeita, joissa koko järjestelmän kokonaisteho on kymmenen kertaa suurempi kuin kuvareleen nimellisteho. Tällaisissa tapauksissa tarvitaan käynnistin. Järjestelmän ydin on, että kaikkien kuluttajien teho ei mene valoreleen kautta, vaan kontaktorin kautta. Itse valokuva-anturi on vain merkinantolaite, joka antaa käskyn aloittaa tai avata käynnistimen koskettimet. Tämä menetelmä on turvallisuuden kannalta paras. Valokennon käyttöikä käynnistyslaitetta käytettäessä kasvaa useita kertoja. Esimerkkinä tällaisesta kytkentäjärjestelmästä voidaan nähdä alla.

Kaikki valmistajat eivät ilmoita katuvalaistuksen valokennossa olevien johtojen tarkoitusta. Yleensä on kolme. Virtajohto on liitetty kahteen. Yleensä se on sininen ja musta. Nollaa siniselle kilvestä, vaihe levitetään mustalle tai ruskealle. On myös kolmas punainen lanka. Sen tarkoituksena on syöttää jännite valoreleestä kuluttajalle. Kaaviosta käy ilmi, että neutraalilanka menee laatikon ulkopuolelle myös kuluttajalle erikseen.

Etsi asennuspaikka

Tietäen, miten kytkeä, ei tarvita, jotta asennetaan katuvalaistuksen anturi. Siksi on tarpeen valita oikea paikka ja korkeus asennusta varten. Tässä tapauksessa se määrittää oikein valaistuksen tason. Ensimmäinen tekijä on avoin alue. Toisin sanoen ei saa olla esteitä, jotka häiritsisivät auringonvalon pääsyä anturiin. Siksi on parempi olla sijoittamatta sitä katon alle. Valokennon korkeuden tulee olla sellainen, että se on helppo saavuttaa, jos se on tarpeen huollon suorittamiseksi. Mutta autojen ajovalojen valon pitäisi olla pienempi, jotta anturi ei toimi niihin.

Yöllä, kun on olemassa keinotekoisia valonlähteitä, anturi on poistettava niin paljon kuin mahdollista, jotta katuvalojen valo tai ikkunoiden valo eivät pääse siihen. Joissakin tapauksissa on tarpeen muuttaa katuvalo-valoanturin asemaa useita kertoja, kunnes optimaalinen variantti löytyy. Joitakin vinkkejä löytyy videosta:


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Mielenkiintoinen