tiistai 9. heinäkuuta 2019

Vaahtolohkojen autotalli

Suosittu materiaali, jota käytetään autotallien rakentamisessa, on vaahtobetoni tai siitä valmistetut vaahtolohkot. Tällainen suosio ilmeni tämän materiaalin hyvien suorituskykyominaisuuksien vuoksi. Vaahtolohkojen tärkeimmät positiiviset ominaisuudet ovat:

  • pieni paino;
  • korkea melu- ja lämmöneristysominaisuudet;
  • säänkestävyys;
  • käytännöllisyys asennuksen aikana.

Vaahtolohkot on valmistettu sopivasta geometrisesta muodosta ja ne on helppo leikata, mikä helpottaa niiden käsittelyä.

Tärkeä perusta kaikelle rakentamiselle, jopa niin vaalea kuin autotalli, on perusta. Koko rakenteen luotettavuus sekä häiriöttömän toiminnan termi riippuvat tämän elementin oikeasta järjestelystä. Huomiota on kiinnitettävä pystytettävän säätiön tyypin määrittämiseen. Tämä voi auttaa säästämään rahaa, esimerkiksi vaahtolohkojen autotalli ei saa perustaa syvälle, koska rakentaminen on helppoa ja sillä ei ole voimakasta kuormitusta.

Jos tehdään virheitä säätiön rakentamisessa, on mahdollista korjata ne vain purkamalla rakennusta. Siksi minkä tahansa rakennuksen perusta olisi pystytettävä välittömästi.

Slab monolith - klassinen valinta

Monoliittinen laatta on vahvin ja luotettavin tyyppi vaahtolohkojen autotalliin. Tällaisen pohjan rakentaminen vaatii jonkin verran alustavaa toimintaa. Ensin sinun on tutkittava kenttä parametrien määrittämiseksi, kuten:

  • pohjaveden syvyys alueella;
  • tontin maaperän tyyppi ja ominaisuudet.

Suunnittelua ja rakentamista suositellaan aloittamaan vasta näiden tietojen keräämisen ja analysoinnin jälkeen. Kun olet analysoinut ja tutkinut näitä tietoja, voit laskea tarkasti kaikki tulevan säätiön tärkeät parametrit.

Erilaisia ​​geologisia tutkimuksia on suositeltavaa antaa asiantuntijalle. Tämä auttaa välttämään laskelmien epätarkkuuksia ja ongelmia rakentamisen ja käytön aikana.

Tärkeä rooli monoliittisen pohjan rakentamisessa on tyynyn syvyys. Usein valinta päättyy mataliin tai ei haudattuihin kellarivariantteihin. Syynä tähän on halu vähentää hankkeen kustannuksia. Valitettavasti tämä on sallittua vain kivisillä tai hiekkarannoilla, joissa pohjaveden pinta on jäädytyssyvyyden alapuolella.

On suositeltavaa olla menemättä halu pelastaa - tämä on täynnä vakavia seurauksia. Säätöpehmusteen syvyys on tärkeä parametri, joka lasketaan ulkoisten olosuhteiden ja eri kuormien perusteella, ja se on ehdottomasti sidoksissa säästöihin.

Pohjaperusteisiin vaikuttavien kuormien laskeminen

Autotallin rakentamisen perustan laskentavaiheessa sinun on laskettava mahdollisimman tarkasti kaikki kuormat. Nämä kuormat sisältävät useita indikaattoreita:

  • kaikkien seinärakenteiden massa;
  • päällekkäisyyksien ja kattojen massa;
  • autotallin katolle asettuvan lumen massa
  • auton massa ja rakennuksen sisällä olevat esineet.

Pohjan kokonaiskuormituksen laskeminen on tehtävä mahdollisimman tarkasti. Voit tehdä sen itse tai vuokrata asiantuntijan. Saatujen laskelmien perusteella on mahdollista valita, minkä tyyppinen vaahtolohkojen autotalli sopii tässä tapauksessa, ja myös laskea tarvittavat tekniset ominaisuudet.

Hanke ja rakentamisen vaiheet

Hankkeen dokumentaation valmistelu ei ole yhtä tärkeä kuin itse rakennustyöt. Voit tuntea rakentamisen tekniikan ja saada käsityksen kaikista standardeista, mutta ilman selkeää työsuunnitelmaa ja eri vaiheiden järjestystä voit pilata jopa luotettavimman suunnittelun.

Rakennuksen projektidokumentaatiota kehitetään kullekin erikseen seisovalle rakennukselle. Auton autotalli ei ole poikkeus.

Teknologia ja alustan rakentamisen vaiheet

Autotalli on valmistettu vaahtokappaleista, joilla on omat kädet projektissa vahvistetun tekniikan mukaisesti. Betoniseoksen brändi ja koostumus valitaan laskentataulukoista rakentamisen olosuhteiden perusteella.

Säätiön rakentamisen toteuttaminen käsittää seuraavat vaiheet:

  1. Kuopan valmistelu. Hedelmällinen kerros poistetaan ja syvennys tapahtuu vaadittuun tasoon.
  2. Viestintä ja viemäröinti. Viemäröinti asettuu säätiön kehän ympärille.
  3. Peruspatjan järjestely. Hionta- ja raakapatja on 40-60 cm paksu ja pakollinen vaiheittainen leimaus.
  4. Pohjavedeneristys. Tällainen toimenpide suojaa säätiön pohjaa veden vaikutuksista ja pidentää luotettavan toiminnan kestoa.
  5. Muottien järjestäminen. On olemassa kaksi vaihtoehtoa - irrotettava, 50 mm paksuisesta levystä tai irrotettavasta polystyreenistä.
  6. Vahvistaminen. Se suoritetaan liittimillä, joiden pituus on 10-12 mm. Tämä on välttämätöntä kaikkien kuormien tasaiselle jakautumiselle alustan alueelle.
  7. Betonin kaataminen. Olisi suoritettava yhdellä kertaa, on parempi tilata betonia etukäteen luotettavalta valmistajalta.
  8. Lämpenemistä. Yksinkertaista huoneen lämmittäminen, lämpötilan lasku on pienempi.

Betonin täysi kovettuminen tapahtuu jopa 25-30 päivää. Alustan töitä voidaan kuitenkin aloittaa 5-7 päivässä keskimääräisen päivittäisen lämpötilan ollessa +15 o C.

Nämä olivat tärkeimmät vaiheet, joihin voi sisältyä jonkin verran lisätyötä, kaikki tämä on tavallisesti suunniteltu hankkeessa. Suurin osa vaiheista vaatii jonkin verran kokemusta ja taitoa, jos et ole varma omasta kyvystäsi - on suositeltavaa ottaa yhteyttä asiantuntijoihin. Joskus on parempi maksaa mestareille kuin korjata rakennusvirheitä.

Monoliittinen teippi

Vaihtoehtona vaahtolohkojen autotalliin voidaan käyttää monoliittinauhaa. Niiden väliset erot - monoliittinen nauhapohja on rakennettu rakennuksen kaikkien osien alle, ja laatan pohja on koko rakennuksen alueella. Tästä oletetaan, että nauhaketjun rakentamisen budjetti on pienempi, koska materiaalien kulutus on pienempi.

Vaikka tällaisen alustan kustannukset ovat pienemmät, liuskan alustan rakentamiseen tarvittavien teosten lukumäärä ei käytännössä poikkea monoliittisesta laatasta. Ensinnäkin on syytä kaivaa laskettu syvyys. Seuraavaksi täytetään hiekan ja soran tyynyt sekä muottien järjestäminen. Muotti rakennetaan tarvittavan nauhan muodon perusteella. Sen kiinnitys on tehtävä aina puolen metrin välein. Kuten levyn pohjan rakentamisessa, tarvitset vahvistusta, mutta sen lukumäärä on huomattavasti vähemmän. Viimeinen vaihe nauhan perustan rakentamisessa on betonin kaataminen. Sen määrä on huomattavasti pienempi ja ratkaisun valmistus on mahdollista. Lisätyö säätiön järjestämiseen: vedeneristys, viemäröinti, sokea-alue ja eristys.

Teippi- ja laatta-monoliittiset alustat ovat lähes identtiset toisiinsa nähden työjärjestyksessä. Heidän eronsa koostuvat vain suunnittelun ominaisuuksista.

Nauhan syvyyden tyypit

Syvyys asettaa perusta vaahtolohkojen autotalliin vaikuttaa ennen kaikkea kustannuksiin. Matalan syvyyden teippillä on alhaisempi hinta verrattuna syvennykseen. Tällaisen pohjan pohjan syvyys ei ylitä 60 cm: ää, jota suositellaan käytettäväksi, jos maaperän tyyppi mahdollistaa sen. Säästäminen sen rakentamiseen on mukava bonus.

Syvällistä nauhaa käytetään ongelmallisissa maaperissä, esimerkiksi savessa, jossa on voimakas pakkasenkääntyminen. Tällaisten tapausten lisäksi upotetun nauhan käyttö on perusteltua kellarissa käytettävien laitteiden osalta. Tämän vaihtoehdon avulla on mahdollisuus säästää. Jos kellaria ei ole suunniteltu koko rakennuksen alle, syvyyden lisäys on mahdollista varustaa portaittain, mikä vähentää materiaalien kulutusta.

Nauhan pohjan laskeminen

Rakennuksen normien ja vaatimusten noudattamiseksi lasketaan säätiön geometriset parametrit. Kaikki laskelmat suoritetaan suunnitteluvaiheessa, perusosan koko ja pohjanauhan leveys sekä esiintymisaste ovat tärkeitä parametreja.

Hankkeessa ilmoitetaan tarvittava määrä materiaaleja, työtuntien määrä ja kaikki kuormat. Kaikki mitä voidaan ottaa huomioon - on toivottavaa antaa ja korjata projektin dokumentaatio.

Pile-grilli näkymä alustalle

Pohjimmiltaan tämä on nauhapohja. Ainoa ero on se, että tietty määrä paaluelementtejä asennetaan pakkaspisteen alapuolelle. Pääkuorma siirretään niiden läpi maahan kasan pohjalla, ja grilli antaa mahdollisuuden yhdistää kaikki paalut keskenään, jotta kuormat jaetaan tasaisesti. Tätä alustaa käytetään ongelmallisiin maaperiin, tai kun maaperän vesi on riittävän lähellä pintaa.

Paaluelementit kulkevat maahan riittävällä kantokyvyllä. Niiden yläosat on liitetty toisiinsa grillipaikalla, joka lopulta tekee tällaisen säätiön rakentamisen monoliittiseksi ja luotettavaksi.

Pienten rakenteiden perustusten järjestämistä vaahtobetonin autotallien tyypin mukaan ei pidetä haasteena ja se pystyy täysin itsenäiseen suorittamiseen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Mielenkiintoinen