Swing - yleisin. Sovelletaan paitsi autotallien malleihin. Ulkoisiin pultteihin on metallia, puisia, lukittavissa aaltopahvin kanssa.
Jos käytät niitä, voit muuttaa ne automaattisiksi.
Liukuportit sijaitsevat autotallien sisäänkäynnin puolella ja tarvitsevat riittävän suuren tilan, koska ovi avaa autotalli etureunan kanssa samanaikaisesti.
Liukuportin pakollinen elementti on pidike, joka estää puun putoamisen autotallien rakenteesta, muuten tarvitset korjauksen.
Alla olevassa kuvassa - liukuvat portit.
Periaatteessa ne ovat automaattisia, joissakin malleissa metalliovien avaamiseen manuaalivaihteistolla.
Nostoventtiili - profiiliputken rakenne, joka nousee ylös. Kun katto on saavutettu, oven asento muuttuu, asetetaan lattian suuntaisesti.
Mekanismin ytimessä on saranoitu käyttö, ohjaimet ja puristin.
Valitettavasti kylmissä ilmasto-olosuhteissa tämä tyyppi on toivottavaa käyttää vain autotalli, joka teki eristystä. Usein tämä rakentaminen vaatii korjausta talvella.
Autotalli voidaan lämmittää samojen arkkien, puupaneelien, taloon kiinnitettyjen autotallien avulla, joita käytetään keskuslämmitysputkien lämmittämiseen.
Alla olevassa videossa - profiiliputken kotitekoiset automaattiset portit ja aallotetut.
videot:
Nosto-osa - tämä on ovia, jotka koostuvat osista avattaessa, taitetaan ja sijoitetaan katon alle erityisten oppaiden ansiosta.
Työ tehdään jousimekanismilla ja ketjunsiirrolla, joka käynnistää sähkökäytön. Ne on valmistettu aaltopahvista tai puusta, unohtamatta eristystä.
Valokuva. Automaattiset nostoportit
Valssatut ovet, jotka muistuttavat rullakaihtimia, koostuvat alumiinilevyistä, jotka avatessaan kootaan erityiseen laatikkoon.
Turvallisuutena liikkuvia ovia käytetään harvoin, koska ne eivät ole kovin luotettavia turvallisuuden kannalta. Näiden porttien ummetus muistuttaa ovenpidintä.
Valssattuja ovia käytetään, jos autotalli sijaitsee suojatun alueen sisällä tai ovena autotallien ja talon välillä, jos rakennus on yhdistetty.
Käytä alla olevaa videokuvaa, automaattista rullakiekkoa, käytä asemaa avaimen sijasta.
videot:
Kaikki esitetyt tyypit voidaan avata manuaalisesti tai ne voivat olla automaattisia. Viimeksi mainittu tarvitsee sähkökäytön.
Valmistus, asennus, asennus, eristys - työn vaiheet
Kun valitset ovien tyypin, muista, että niiden on oltava käytännöllisiä ja kestäviä, avoimia sääolosuhteista riippumatta.
Täten käyttö yläosassa ja yläpuolisessa portissa matalissa lämpötiloissa voi yksinkertaisesti jäätyä ja vaatia korjausta.
Perinteiset swing-portit ovat luotettavimpia kaikissa sääolosuhteissa, eikä niiden tekeminen ole niin vaikeaa.
Joka tapauksessa ovien ja itse huoneen eristäminen on välttämätöntä. Älä unohda sitä, aloittaen autotalliovien valmistuksen.
Ensimmäinen vaihe - teemme mittauksia, piirretään piirustuksia
Suunnittelun tekeminen alkaa piirustustyöstä. Piirustukset autotalliovista, jotka tehdään oikein koko autotallin suunnitteluvaiheessa. Piirrä projekti, määritä koko.
Rakenteen korkeus ja leveys riippuvat koneen koosta. Rungon ja ovikehyksen välinen etäisyys on vähintään 30 senttimetriä.
Suurin leveys voi olla 5 metriä, vakio, jota käytetään usein rakentamisessa - 2,5-3 metriä. Korkeus 2-2,5 metriä.
videot:
Swing-ovet koostuvat kolmesta osasta: runko, puoli, saranat. Teemme kehyksen teräsnurkasta, paksuus 65 mm.
Taitettavaan kehykseen otamme kulmia tai teräsprofiilia, paksuudeltaan 50 millimetriä, jauhamme metallilevyä (käytetään puupäällysteitä myöhemmin). Ovien kiinnittämiseen käytämme saranoita.
Piirrä piirustukset ja päättänyt materiaalista laskemalla, kuinka paljon sitä tarvitaan.
Toinen vaihe - kehysrungon tekeminen
Autotalliovien asennus tulee tehdä autotallien rakentamisen aikana.
Runko (sisä- ja ulkopuoliset osat) on asennettava etuseinän muodostamisen aikana, ja vasta sen asennuksen jälkeen voidaan jatkaa rakentamista.
Olisi leikattava 65 mm: n teräsnurkka (on parempi käyttää "hiomakoneita") 4 osaan, pituus vastaa oviaukon leveyttä ja 4 osaan, joiden pituus on yhtä suuri kuin aukon korkeus.
On välttämätöntä hajottaa valmistetut osat, hitsata ne, kiinnittäen huomiota kulmiin, joiden pitäisi olla täsmälleen 90 astetta.
Hitsaus tehdään parhaiten päällekkäin. Varmista, että kulmat eivät ole "johtaneet". Rungon ulkopuolella on hiomattava, sileä pinta takaa puomin täydellisen istuvuuden runkoon.
Kuvassa näet, miten autotallien kehyksen asennus.
Kolmas vaihe - muodostaa venttiilien rungon
Lehtien kehyksen tulisi olla hieman pienempi kuin itse portti, mikä varmistaa, että ne sopivat hyvin kehyksen ulkopuolelle. Ota teräsnurkka tai suorakulmainen profiili.
Leikkaamme 4 osaa, 10-15 millimetriä pitempiä kuin kehyksen korkeus, ja 4 yksityiskohtaa, joiden pituus on puolet oven aukon leveydestä miinus 30 - 35 millimetriä.
Tasaisen kehyksen hitsaamiseksi aseta osat tasaiselle alustalle, mieluiten valmiiden kehysten sisään. Kulmien on oltava täsmälleen 90 astetta.
Jotta estettäisiin venttiilien muuttuminen, niiden vahvistamiseksi rakenteen sisäosan keskelle on välttämätöntä hitsata vielä yksi teräskulma.
Neljäs vaihe - porttien lehtien asennus
Teräslevyistä (vähintään 2 mm) leikkaa kaksi arkkia. Ovien korkeuden tulisi olla 3 - 4 senttimetriä pidempi kuin autotallin aukon korkeus, mutta kankaiden leveys on erilainen.
Yhden arkin leveys on 1 - 2 senttimetriä pienempi kuin kehyksen leveys ja toinen arkki päinvastoin 2 senttimetriä leveämpi.
Hitsausrakenteen tulisi olla seuraava. Kankaan ylä- ja alaosa ulottuu pohjasta 1 - 2 senttimetrin verran.
Pienempi leveyslevy (avattu toinen) hitsataan siten, että kehyksen reunaan asti jää 1 senttimetri, kun taas toinen levy ulottuu kehysrakenteen ulkopuolelle 2 - 4 senttimetriä. Tämän menetelmän ansiosta ovet sopivat hyvin.
videot:
Hitsaussääntöjen mukaan levyt hitsataan ensin kulmiin ja keskelle niin, että ne eivät muodosta niitä, ja vain tällöin 10–15 senttimetriä hitsataan koko rainalle.
Valmistamme venttiilien kokoonpanon, peittämällä ne arkin raudalla, hitsaamme saranat. Alhaalta silmukka hitsataan runkoon ja läpän yläosaan.
Viides vaihe - portin asennus autotalliin
Ovikehysten asennus on tehtävä autotallien rakentamisvaiheen aikana. Yhdistämme ne yhteen hitsaamalla 4 senttimetriä metalliliuskoja 60 senttimetrin etäisyydellä toisistaan.
Kun kehykset on muodostettu, päätämme autotallien etuseinän rakentamisen. Ei pitäisi olla tilaa.
Vahvistustankojen avulla 20-30 senttimetriä (voidaan käyttää rautaputkia) rakennamme rungon seinään. Saumojen paikoissa on sauvoja.
Ylhäältä tehdään päällekkäisyyksiä. Enimmäkseen se on metallia tai betonipalkkia. Tarkista autotallin ovien eteneminen.
Kuudes vaihe - asenna lukot ja pultit porttiin
Pultit ja pultit viimeistelevät suunnittelun.
Yksi venttiileistä sulkeutuu autotallin sisällä olevaan ummetukseen, kiinnittyy kattoon ja lattialle. Tätä varten porataan reiät 5 cm syvälle.
videot:
Toinen ovi sulkeutuu lukkoihin, jotka tulevat ensimmäiseen lehteen erityisesti niille valmistetuissa rei'issä. Ulkopuolella autotalli voidaan kiinnittää riippulukolla.
Seitsemäs vaihe - autotallien ja autotallin eristys
Jos teet autotallin oven omin käsin, älä unohda varmistaa eristys. Yleisin materiaali eristeen valmistamiseksi on vaahto.
Se sijoitetaan läppien sisäpuolelle, yläosa on suljettu puulevyllä. Vaahdon lisäksi käytetään polystyreenivaahtoa, valssattua eristystä, aallotettua.
Profiloitu tarpeeksi monipuolista materiaalia, sen alla voit laittaa eristeen, ne voivat sekä sulkea seinät että kerätä mitään pääkaupunkia, tehdä visiirin.
Profiilirakenteen etuna on sen helppo purkaminen ja korjaaminen. Portti on mahdollista tehdä itse profiiliputkesta, ja kytkemällä siihen asema, automaattinen portti tulee ulos.
Kahdeksas vaihe - puhdistuma
Kun ovet on asennettu ja eristetty, autotallin ovet täytyy tehdä esteettisiksi.
Autotalliovien maalaus tehdään sekä ulkopuolelta että sisältä.
Kuvassa näet vintage-visiirin autotallin oven yli.
Tee se huolellisesti korroosion estämiseksi.
Toinen suoja autotallien ovelle kosteudelta on visiiri. Asennuksen aikana älä unohda laskea sen kantokykyä, kuinka paljon kuormaa visiiri voi kestää.
Visor voidaan valmistaa aaltopahvista, teräslevyistä vahvistetuista metallilevyjen jäännöksistä.
Emme suosittele puun visiirin tekemistä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.