Yksinkertaisin vaihtoehto on katto. Se on päällystetty kattomateriaalilla tai vastaavilla valssatuilla materiaaleilla sekä ammattimaisesti vähintään 4 cm: n pituisella levyllä, eikä liuskekiveä ja onduliinia kiinnitetä tällaiseen kattoon: lumikuormituksen aikana tai lumen poisto katolta, ne voivat halkeilua. Yksikorkeinen katto, jossa on pieni viistokulma, soveltuu tiili-, vaahtokappaleista valmistettuihin autotalleihin sekä profiloituihin arkkeihin tehtyihin pääkaupunkiseutuihin.
Katto on valmistettu vähintään 15 asteen kulmasta. Se on peitetty ammattilehdellä, onduliinilla, liuskekivillä, muilla levytuotteilla, metallilevyillä. Tällaiset katot peitetään harvoin valssatuilla materiaaleilla - niitä on vaikea hitsata kaltevaan kattoon, joten kattoainemateriaalia käytetään yleensä vain vesitiivisteenä. Jos autotalli sijaitsee alueella, jossa on suuri lumikuorma, on suositeltavaa käyttää materiaaleja, jotka on helppo poistaa lumesta. Lattialla on tärkeä etu - lumi voi irrota itsestään. Jos autotalli on lämmin, katto on eristetty.
Kolme tai neljäpuoliset katot ovat harvinaisia. Niille käytetään samoja materiaaleja kuin gables.
Autotallien ullakko on tehty tapauksissa, joissa he haluavat sijoittaa lisää tilaa, kuten autotalli, autotallien yläpuolelle.
Kattomateriaalit
Nyt markkinoilla on paljon kattomateriaaleja, sekä valssatut että levyt. Miten valita materiaali?
- Nykyaikaiset materiaalit ovat kestävämpiä, esimerkiksi metalli- laatat kestävät pidempään asbestisementtipalkkia, mikä oikeuttaa sen korkeamman hinnan.
- Aaltopahvin ja metallilevyjen edut - pieni paino, helppo asennus ja pitkä käyttöikä.
- Bituminen laatta pysyy myös helposti paikallaan, se on tasainen lämpötilan muutoksia vastaan, ei koske korroosiota. Sen koostumus sisältää bitumia, joten se sulaa auringon vaikutuksesta kiinteäksi pinnoitteeksi, joka on veden läpäisemätön. Se ei kuitenkaan ole yhtä kestävä kuin muut materiaalit.
- Ruberoidi on vanha ja edullinen materiaali. Sitä käytetään sekä kattomateriaalina että vedeneristeenä. Tämäntyyppisiä nykyaikaisempia materiaaleja ovat: euro-ruberoidi, lasiruberoidi, kalvofilmit, mutta ne ovat kalliimpia.
- Ondulin-liuskekivi on kestävä, mutta pehmenee kesällä.
Betonikattohalli
Valmistelu korjausta varten
Betonikaton päällekkäisyys ruberoidin kanssa on työläs prosessi. Vanha pinnoite on puhdistettava täysin, mikä vaatii huomattavia työvoimakustannuksia. Vanhalle pinnoitteelle ei kuitenkaan voida asentaa: jos vanha kattohuopa on menettänyt vedeneristysominaisuutensa, uusi kerros ei paranna niitä ollenkaan, ja se on myös epätasaisesti. Siksi vanhan kattokerroksen kerros kaavitaan levylle taltta, leveä veitsi ja kirves. Kaikkien työkalujen tulee olla teroitettuja. Kirves on valmistettu kattopäällystemateriaaliin, ja veitsellä ne poimivat sen ja ottavat sen pois ja auttavat sitä taltalla vaikeissa paikoissa.
Kun kattomateriaali poistetaan, levyn vaurioituminen on havaittavissa. Halkeamat suljetaan vaahdolla, kun ne kovettuvat, leikataan irti ja peitetään korjauspaikka sementti-hiekkalaatolla. Pieniä halkeamia käsitellään nestemäisellä lasilla. Jos levyjen reunat alkavat myös hajota, kaavata murskattu betoni pois ja maadoittaa reunat syvälle tunkeutuvalla pohjamaalilla. Sitten laatta palautetaan sementti-hiekkalaatalla.
Seuraavaksi levyn viiva. Ulkonemat kaatuvat alas taltalla ja urat suljetaan laastilla.
Sitten levy puhdistetaan pölystä ja liasta ja käsitellään maaperällä. Korroosion estämiseksi näkyvää vahvistusta käsitellään fosforihapolla tai siihen perustuvilla aineilla.
kattohuopa
Kattomateriaali on yleinen ja suhteellisen halpa kattoainemateriaali. Kun haluat sulkea autotallin betonilaatan kattomateriaalilla, toimi seuraavasti.
- Ennen työn aloittamista tela on kokonaan rullattu niin, että kattohuopa tasaantuu.
- Levy on tahriintunut 200 asteeseen kuumennetulla mastiksilla. Kattoainemateriaali on liimattu siihen välittömästi.
- Seuraavalla rivillä päällekkäisyys, sauma päällystetään mastiksilla.
Eurokattohuovat
On suositeltavaa käyttää autotalli katon ei ole normaalia, mutta euroroofing materiaalia. Se maksaa enemmän, mutta sillä on edut: se on helpompi sijoittaa, ja se kestää kauemmin. Toisin kuin tavanomaisessa, eurorahoitusmateriaali voidaan pinota yhteen kerrokseen. Kuinka estää autotallin katon euron ruberoidilla?
- Ensinnäkin, alemman kerroksen materiaalia kuumennetaan lähes kiehuvaksi, samalla lämmittäen katon pintaa.
- Käännä rullaa yhdellä erityisellä metalli- koukulla. Katon alla ei saa olla kuplia, materiaalia ei saa taittaa.
- Kun jokainen seuraava rivi asetetaan, edellisen päällekkäisyyden tulisi olla noin 15 cm, jos autotallien läheisyydessä on katto, 10 cm: n katto tulee tehdä katolle, jotta vuotoja vältetään.
Miten lämmittää ruberoidi? Puhallin on turvallisempaa, mutta polttoaine on siitä kallista. Kaasupoltinta tulisi käyttää, jos sinulla on kokemusta siitä, koska kaasupullo on vaaran lähde. Kuinka kattaa autotalli tallennetulla materiaalilla, katso video:
Katon kelkat
Ammatillinen arkki
Miten estetään autotalli-ammattilehden katto? Vahvista kattopinnoitetta laatikolla. Sen pituuden tulisi olla sellainen, että materiaali voidaan kiinnittää tiukasti aaltojen yli. Katolle, jonka kaltevuus on pieni (alle 15 astetta), tarvitaan jatkuvaa laatikkoa, jyrkemmälle katolle 35-50 cm: n askel.
Ennen lattian laippojen naarmuttamista on järjestetty ruiskujen vesitiivis kerros. Tämä tapahtuu yli kaltevuuden, jopa 5 cm: n pituus on sallittua.Höyry-vedeneristyskalvo kiinnitetään huonekalun nitojalla, sitten on täytetty 5 cm paksut tangot.
Kiinnitä kansi laatikkoon erikoisruuveilla terävällä päässä ja neopreenipehmusteilla. Yhdellä arkilla tarvitaan noin 20 ruuvia. Ne ruuvataan tiukasti suorassa kulmassa levyn pintaan nähden.
Autotalliprofiililattian katon peittämiseksi se asetetaan päällekkäin. Sen leveys riippuu katon kulmasta.
- Jos katolla on alle 15 asteen kulma, päällekkäisyys on 20 cm leveä ja saumat on suljettu silikonilla.
- Jos katon kulma on 15-30 astetta, päällekkäisyyden leveyden tulisi olla 15-20 cm.
- Kun kaltevuuskulma on 30 asteen päällekkäisyyttä, tee 10-15 cm.
Kun ammattilehdet on asetettu, asenna haalistumis-, tuuli- ja räystasotasot.
Samalla tavalla asetan metallilevyn, mutta laatikkovaihe tehdään niin, että jokainen poikittainen aalto voidaan kiinnittää.
kattohuopa
Jos kattopäällystysmateriaali asetetaan kattoon kattoon, ne muodostavat jatkuvan reunakartongin. Levyt puhdistetaan, peitetään pellavansiemenöljyllä, sitten alukkeella ja aluke levitetään ensin ja sitten kuitujen läpi. Sitten laatikko on päällystetty kuumalla mastiksilla. Sen jälkeen se on kiinnitetty ruberoidiin, tasoittamalla sitä huolellisesti. Yhden rivin päällekkäisyys toiseen tapahtuu noin 15 cm, jos materiaali asetetaan rampin yli, ne alkavat aina pohjasta.
Kattomateriaali asetetaan useisiin kerroksiin. или РМ, а затем один кровельный марки РКК, РК или РКМ. Ensinnäkin, aseta kaksi vuorauskerrosta tuotemerkkejä RPP tai RM, ja sitten yksi katto tuotemerkki RKK, RK tai RCM. Kukin kerros on liimattu edelliseen kerrokseen siten, että kuplia ei ole. Sitten päällystystela rullaa.
Onduline
Ondulin on pehmeä materiaali, joka näyttää liuskalta. Laatikkoon asettamisen ajaksi asetetaan OSB-levyt, ja levyt asennetaan kuhunkin aaltoon erityisten kynsien avulla. Vääristymien välttämiseksi kukin peräkkäinen rivi siirtyy puolella arkilla.
Asbestin liuskekivi
Levyt on asetettu 25 * 100 mm: n levyille tai 50 * 50 tai 60 * 60 mm: n tankoille 0,2-0,3 m: n pituisella levyllä, jotka on kiinnitetty liuskekynsillä vuotoja estävillä vuorauksilla. Ennen kattomateriaalin asettamista polyeteeni on päällekkäin laatikon päällä vuotojen estämiseksi.. Vedeneristys voidaan tehdä myös kattomateriaaliluokan RPP: n avulla. Se asetetaan päällekkäin, liimaamalla saumoja bitumilla. Liuskekivi asetetaan myös päällekkäin, alhaalta ylöspäin. Peräkkäisten arkkien tulisi olla päällekkäisiä yhdellä tai kahdella aallolla. Kuten ondulinin laskemisessa, liuskekivi siirtyy puolen arkin päälle jokaisessa seuraavassa rivissä.
johtopäätös
Autotalli laadullisesti valmistettu katto säilyttää sekä rakennuksen että kaiken siinä olevan. Jos katto vaatii korjausta, voit estää sen itse, tärkeintä on noudattaa tekniikkaa, sitten katto on luotettava ja kestävä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.